Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
JAPONCA GRAMERİ Birinci Düzey JDE102 Zorunlu 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Dr. Nihan KARA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Temel Japonca dilbilgisini öğretmek
Dersin Tanımı Temel düzeyde, JDE101 Japonca Grameri dersinin devamı niteliğinde, Japonca dilbilgisinin öğretildiği derstir. Bu derste bir önceki dönem öğrenilen konuların ışığında yeni gramer yapıları öğrenilir ve öğrencinin okuma, yazma, anlama ve konuşma becerilerinin gelişimi açısından önemlidir.

Dersin İçeriği
1 -ndesu (merak)
2 eylem+sugiru (aşırılık)
3 -kunaru/-ninaru (değişim) -kusuru/-nisuru (karar verme)
4 eylem+yasui (yapılması kolay) eylem+nikui (yapılması zor)
5 -temiru (deneme) -kadouka (soru)
6 -youni suru -youni naru -nakerebanarimasen (zorunluluk)
7 Genel tekrar
8 Ara Sınav
9 Ara sınav değerlendirmesi
10 -kamoshirenai (tahmin) -hazudesu (tahminh) -hazugaarimasen (tahmin)
11 kanokei (yeterlilik)
12 tahmin ifadeleri -youdesu -soudesu -mitaidesu -rashiidesu -ppoi
13 pasif, edilgen yapı
14 kibar dil kullanımı
15 Yıl Sonu Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel Japoncada eylemlerin özelliklerini öğrenir.
2 Temel Japoncada benzer yapıları görerek aralarındaki anlam farklılıklarını kavrayabilir.
3 Temel düzeyde, gelecek planlarını anlatabilir.
4 Temel düzeydeki okuma metinlerini okur ve anlar.
5 Japoncadaki etken-edilgen ifadeleri öğrenir ve Türkçe ile karşılaştırabilir.
6 Geçişli ve geçişsiz eylem tiplerini öğrenir ve Türkçe ile karşılaştırabilir.
7 Temel düzeyde kompozisyon yazabilir.
8 Japoncadaki saygı dilinin mantığını kavrar ve kullanabilir.
9 Japoncadaki temel durum-şart kiplerini de kullanarak, bir durum karşısında tahminde bulunabilir.
10 Edindiği gramer bilgilerini Japon kültürüyle harmanlayıp kendi kültürüyle karşılaştırma yapabilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 7 49
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     119
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Derste dağıtılan materyaller
Yardımcı Kaynaklar Minna no Nihongo Shokyuu II

Ders İle İlgili Dosyalar