Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANALİTİK SAYILAR TEORİSİ -II İkinci Düzey MAT 504 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ARSLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı İleri seviyede Sayılar Teorisinin konularını vermek
Dersin Tanımı Taban Aritmetiğinde işlemler,Kongrüansların uygulamaları, İndirgemeli Diziler,Sonlu ve sonsuz sürekli kesirler,Kriptoloji

Dersin İçeriği
1 Taban aritmetiğinde dört temel işlem
2 Bölünebilme testleri
3 Takvim aritmetiği
4 Tek n tam sayıları için Sihirli kareler
5 4m şeklindeki sihirli kareler Mükemmel sihirli kareler
6 İndirgemeli diziler
7 Sonlu ve sonsuz sürekli kesirler
8 ARA SINAV
9 Periyodik sürekli kesirler
10 Kuadratik irrasyonel
11 Sonlu ve sonsuz sürekli kesirlerin uygulamaları
12 Kriptolojiye giriş ve temel kavramlar
13 Karakter ve Blok şifreleme
14 Üslü şifreleme
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Takvim aritmetiğini öğrenme
2 Sihirli ve Mükemmel sihirli kareleri anlama
3 İndirgemeli dizileri öğrenme
4 Sonlu ve sonsuz sürekli kesirleri edinme
5 Periyodik sürekli kesirler anlama
6 Sonlu ve sonsuz sürekli kesirlerin uygulamalarını öğrenme
7 Kriptolojik temel kavramları edinme
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Introduction to Analytic Number Theory, Tom M. Apostol,Springer Verlag, Newyork, 1976.
Yardımcı Kaynaklar Elementary Number Theory and ıt’s Applications, Kenneth H.Rosen,Addison Wesley, Newyork, 1988.

Ders İle İlgili Dosyalar