Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ORGANİK TARIMDAKİ GELİŞMELER Birinci Düzey TAB 504 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. HAMDİ ÖZAKTAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin hedefi öğrencilere organik tarım konusunda Dünya’da ve Türkiye’deki gelişmeleri anlatmaktır.
Dersin Tanımı Türkiye’de ve Dünya’daki Organik tarım konusundaki gelişmelere yer verilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Organik Tarımın genel esasları
2 Organik Tarımın Yoğun tarımdan farklı yönleri
3 Organik Tarıma Geçişte Temel Kurallar
4 Organik bitkisel üretim kuralları
5 Organik Ürünlerin doğadan Toplanması ve gen kaynaklarının değerlendirilmesi
6 Organik Tarımda ürün yönetimi ve bitki sağlığı
7 Organik Hayvansal üretim kuralları
8 Organik üretim girdileri
9 Organik Ürünlerin İşlenmesi, Ambalajlanması, Etiketlenmesi,
10 Depolanması, Taşınması ve Pazarlanması
11 Kontrol ve/veya Sertifikasyon Sisteminin İşleyişi
12 Yetkilendirilmiş Kuruluşlarda Aranan Şartlar, Çalışma İzni, Çalışma Esasları ve Yaptırımlar
13 Organik Tarım Komiteleri ve görevleri örgütlenme
14 Agro-eko-turizm ve organik çiftlikler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci çevre ve insan sağlığı ve tarımın süründürülebilirliği açısından organik tarımın önemini kavrar
2 Organik tarımın felsefesi ve geleneksel üretim ile farklılıklarını bilir
3 Doğadan toplama ve gen kaynaklarının korunması için gerekli kuralları bilir
4 Organik üretim girdileri hakkında bilgi sahibi olur
5 Pestisit/kimyasal içermeyen bitkisel ve hayvansal üretim üretim teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur
6 Organik ürünlerin işlenmesi, depolanması, taşınması ve pazarlanması konusunda temel bilgileri edinir
7 Agro-ekoturizm hakkında genel bilgi sahibi olur
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2 OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3 OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4 OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5 OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6 OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7 OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8 OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9 OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10 OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11 OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12 OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13 OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14 OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15 OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16 OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17 OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18 OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19 OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20 OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 3 12
Ara sınavlar 1 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 4 3 12
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 3 21
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 7 3 21
Toplam iş yükü     166
AKTS     6.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Organik tarımın uygulanmasına ilişkin yönetmelik

Ders İle İlgili Dosyalar