Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GENEL CİMNASTİK Birinci Düzey YSYB 111 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN AKDOĞAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN AKDOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı dersi alan öğrencilerin; düzen alıştırmaları kapsamında verilen komutlara uyabilmelerini ve komut verebilmelerini sağlamak, Kendine güven, algılama, cesaret ve yardımlaşma alışkanlığının kazandırılması, koordinasyon gelişimi, bireysel ve grup halinde müzik eşliğinde koreografi hazırlama becerisinin geliştirilmesi, liderlik yeteneğinin geliştirilmesi.
Dersin Tanımı Cimnastiğe genel bakış ve cimnastik aletlerinin tanıtımı, düzen alıştırmaları, temel duruşlar, temel duruşlar ve düzen alıştırmaları grup çalışmalarıtaşınabilir her türlü aracın kullanılabileceği, içerisinde dans, eşli hareket ve çeşitli cimnastik hareketleri kullanarak, belli bir temayı işleyerek, müzik eşliğinde estetik görsel yönden grup cimnastiği öğretimi

Dersin İçeriği
1 Düzen alıştırmaları, beden eğitimi derslerinde düzen alıştırmalarının yeri ve önemi
2 Düzen alıştırmalarının kapsamı, komut çeşitleri, komut bölümleri
3 duruşlar, dizilişler, sıralanmalar, çoğalma ve azalma komutları, yerinde say marş komutu ve uygulamaları, yerinde sayarken dönüşler,
4 ileri marş ve uygun adım marş komutu, yürüyüşte dönüşler, çarklar, koşar adım marş komutu ve uygulamaları
5 cimnanastik ve Sportif performans açısından ısınmanın yeri ve önemi, iyi bir ısınma nasıl olur? uygulama çalışmaları ayakta yapılan duruş hareketleri
6 denge hareketleri, yere yakın duruş hareketleri, oturma hareketleri, kuvvet ve esneme hareketleri
7 sıçrama hareketleri, yer değiştirme ve sekme hareketleri, fiziksel taklitler (hayvan taklidi yürüyüşler)
8 bireysel hareketler ile bireysel seri çalışmaları bireysel serilerin sunumu
9 Eşli hareketler, ikili, üçlü, dörtlü ve çoklu hareketler
10 grup halinde eşli simetrik hareketler, eşli poz hareketleri, eşli kule hareketleri
11 eşli vücut tutuşu yardımları ve iniş çalışmaları, senkron ve asenkron hareket ve uyum çalışmaları
12 Aletle cimnastik çalışmaları.(ip, top, lobut, kurdela, sağlık topu, çember, cimnastik sopası, kasa, cimnastik sırası, vb)
13 genel cimnastik grup serisi hazırlama teknikleri ve müzik seçimi. müzik eşliğinde koreografi hazırlama
14 müzik eşliğinde koreografi hazırlama
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 DERSİ ALAN ÖĞRENCİ VERİLEN KOMUTLARI DOĞRU UYGULAR.
2 DERSİ ALAN ÖĞRENCİ DOĞRU KOMUT VERİR.
3 GENEL CİMNASTİKTE BİREYSEL DURUŞ HAREKETLERİNİ YAPAR
4 GENEL CİMNASTİKTE BİREYSEL OTURMA HAREKETLERİNİ YAPAR
5 GENEL CİMNASTİKTE KUVVET VE ESNEME HAREKETLERİNİ YAPAR
6 GENEL CİMNASTİKTE SIÇRAMA VE YER DEĞİŞTİRME HAREKETLERİNİ YAPAR
7 GENEL CİMNASTİKTE FİZİKSEL TAKLİT HAREKETLERİNİ YAPAR
8 GENEL CİMNASTİKTE BİRLEŞMİŞ HAREKETLER VE BAĞLANTILAR KULLANIR VE BİREYSEL SERİ YAPAR
9 GENEL CİMNASTİKTE İKİLİ, ÜÇLÜ, DÖRTLÜ, ÇOKLU, SİMETRİK, KULE VE EŞLİ HAREKETLER YAPAR
10 GENEL CİMNASTİKTE MÜZİK EŞLİĞİNDE GRUP SERİSİ (KOREOGRAFİ) HAZIRLAR

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Spor yönetimi alanıyla ilgili yeterli bilgi ve beceri düzeyine sahip olmak.
2 Etik ve ahlaki anlamda toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket etmek.
3 Spor yönetimi alanıyla ilgili güncel kavram ve yasaları takip etmek.
4 Spor yönetimi alanıyla ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek.
5 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, spor yönetimi alanıyla ilgili kendini sürekli geliştirebilmek.
6 İletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanabilmek ve çözüm odaklı olmak.
7 Küresel anlamda güncel literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8 Türkiye’de sporun ve sporcunun gelişmesine katkı sağlamak.
9 Spor tesis ve kulüplerinin yönetim ile ilgili tüm plan ve programlarını gerçekleştirebilmek.
10 Küresel ve yerel anlamda sporu şekillendiren faktörleri açıklayabilmek.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 12 2 24
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Çoknaz H.,Sporda temel alıştırma uygulamaları, Bağırgan yayınevi
Yardımcı Kaynaklar Çoknaz H.,ilköğretim okullarında beden eğitimi ve aletli cimnastik, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Yayınları No:12, Bolu-1998.

Ders İle İlgili Dosyalar