Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ İkinci Düzey İŞLT 523 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUHİBBİ SUAT AKSOY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Sözlü anlatım ve öğrenci sunumu
Dersin Amacı Davranış bilimleri ve örgütsel yapılar ile uygulamalarını açıklamak
Dersin Tanımı Bu ders organizasyonlarda davranışın nedenler ve sonuçlarını anlatan bir derstir

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Örgütsel Davranışın Tanımı, Kapsamı ve Önemi
3 Bireysel Davranışın Temeli: Değerler ve Tutumlar
4 Bireysel Davranışın Temeli: Değerler ve Tutumlar
5 İş Tatmini & Kişilik
6 Algılama, Motivasyon ve Karar Verme
7 arasınav
8 Motivasyon teorileri
9 Liderlik ve Temel Liderlik Kuramları
10 Grup Yönetimi
11 örgütsel davranışla ilgili yeni kavramlar ve konular
12 örgütsel davranışla ilgili yeni kavramlar ve konular
13 örgütsel davranışla ilgili yeni kavramlar ve konular
14 final sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 davranış bilimlerinin temel konularıyla ilgili teorik bilgi edinme
2 Teorik bilgiler ile iş dünyasındaki uygulamalar arasında bağlantı kurabilme
3 Örgütsel yapılar ve uygulamalar hakkında kavrayış kazanma
4 örgütsel performansı etkileyebilecek davranışsal faktörleri belirleyebilmek
5 örgütsel performansı etkileyebilecek davranışsal faktörleri analiz edebilmek
6 örgütsel performansı etkileyebilecek davranışsal faktörleri çözebilmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Erol Eren, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi
Yardımcı Kaynaklar konu ile ilgili makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar