Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AĞIZ PATOLOJİSİ Üçüncü Düzey DAÇ 604 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yüksek Lisans mezunu olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AHMET EMİN DEMİRBAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Ağız, diş ve çene hastalıkları patolojisi ve mekanizmaları ile ilgili bilgi vermek
Dersin Tanımı Ağız, diş ve çene hastalıkları patolojisi

Dersin İçeriği
1 Patoloji inceleme yöntemleri/giriş genel bilgiler
2 Hücre hasarı ve adaptasyon
3 Akut, kronik inflamasyon ve inflamasyon tipleri
4 İyileşme ve onarım
5 İmmün sistem patolojisi
6 Enfeksiyon hastalıkları patolojisi
7 Neoplazi tanımı ve isimlendirme
8 Tümör Biyolojisi
9 Ağız boşluğunun inflamatuar hastalıkları
10 Ağız boşluğunu etkileyen sistemik hastalıkları
11 Ağız boşluğunun gelişim anomalileri
12 Ağız boşluğunun kistleri
13 Odontojenik ve odontojenik olmayan kistler
14 Odontojenik tümörler
15 Çenenin fibroosseöz lezyonları
16 Biyopsi tanımı ve tipleri
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ağız kavitesi hastalıklarının gelişim mekanizmalarıyla ilgili bilgi edinilmesi
2 Ağız, diş ve çene hastalılarının tanınması ve patolojisi ilgili bilgi edinilmesi
3 Biyopsi tiplerini öğrenir
4 Maxillofasiyal bölgedeki Kistler hakkında bilgi sahibi olur
5 Maksillofasiyal bölgedeki tümörler hakkında bilgi sahibi olur
6 Biyopsi uygulama tekniklerini öğrenir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneğini geliştirebilme
2 2- Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 3- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 4- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 5- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 6- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 3 1 3
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 10 50
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 3 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar