Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİLEĞİNDE KANITA DAYALI ÇALIŞMALAR Birinci Düzey CHH 620 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. YELİZ SÜRME
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Aktif yöntem, grup tartışması
Dersin Amacı Bu derste öğrencinin; bilimsel araştırma basamaklarına uygun randomize kontrollü bir araştırma projesini planlayıp, yazması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda öğrencinin alanı ile ilgili literatür taraması yapmasını sağlamak, araştırma desenlerini literatür dahilinde tanımasını sağlamak, araştırma makalelerinin giriş, gereç ve yöntem ve sonuç bölümlerini tartışabilmesini sağlamak amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Alanı ile ilgili literatür taraması ve makale giriş, yöntem ve sonuçların tartışılması ve araştırma projesini oluşturmaya yardımcı bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Giriş, Tanışma, dersin amaçları ve beklentilerin açıklanması
2 Seminer Hazırlığı
3 Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
4 Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
5 Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
6 Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
7 Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
8 Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
9 Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili araştırma projesinin konusunun belirlenmesi
10 Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili araştırma projesinin problem tanımının yazımı
11 Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili araştırma projesinin yönteminin yazımı
12 Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili araştırma projesinin yönteminin yazımı
13 Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili araştırma projesinin yönteminin yazımı
14 Cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili araştırma projesinin gerekli izinlerinin alınması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kanıt temelli yapılmış bir araştırma makalesinin giriş, gereç ve yöntemini analiz edebilme,
2 Alanı ile ilgili bir araştırma makalesi konusu belirleyebilme
3 Alanı ile ilgili bir araştırma makalesinin problem tanımını yazabilme
4 Alanı ile ilgili bir araştırma makalesinin yöntemini oluşturabilme
5 Alanı ile ilgili bir araştırma makalesinin etik ve kurum izinleri için gerekli hazırlıkları yapabilme
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İbrani Dili ve edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
2 Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve İbrani kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve İbrani kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
3 İbrani dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
4 İbranice okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir.
5 İbrani dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanır.
6 İsrail edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
7 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
8 İbrani dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dil bilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlam bilim, biçem bilim, söylem bilim ve derlem bilim konularında yetkinlik kazanır.
9 İbranice yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
10 İbranice dilbilgisi, İbrani Kültürü, Yahudi Tarihi ve İsrail Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
11 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
12 İbranice''den Türkçe''ye, Türkçe''den İbranice''ye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe ulaşır.
13
14
15
16 --
17 --
18 --
19 --
20 --
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar