Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TARIM MAKİNALARI İŞLETMECİLİĞİNDE OPTİMİZASYON MODELLERİ Üçüncü Düzey BSM512 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. CEVDET SAĞLAM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Sınıf Dersleri, Ödev ve Projeler
Dersin Amacı Öğrencilere işletme ve bölge düzeylerinde tarımsal mekanizasyon planlanması, geliştirilmesi ve gerçekleştirilmesi çalışmaları için gerekli teknik ve yönetim becerileri kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Tarım makinaları işletme kapasitelerinin belirlenmesi, tarım makinalarının seçim ve kullanım modellerinin tesbiti, modele ilişkin problemin çözüm tekniklerinin belirlenmesi, Tarımsal işletmelere uygun makina sistemlerinin seçimi, sistemlerin işletimi, uygulanması ve organizasyonunun yapılması

Dersin İçeriği
1 Dersin tanımı, tanışma ve ders hakkında genel bilgiler
2 Tarımsal mekanizasyon ve önemi
3 Tarımsal mekanizasyon planlaması kavramı ve teknikleri
4 Sistem analizinin tarımsal planlamada yeri
5 Doğrusal programlama modeli ve kullanımı
6 Bir işletme örneğinde doğrusal programlama modelinin kullanımı
7 Bir tarımsal işletmenin makina ihtiyacının planlanması ve örnek çözümler
8 Ara sınav
9 Optimum ürün deseninin belirlenmesinde mekanizasyon maliyetleri
10 Dinamik programlama
11 En kısa yol yöntemi
12 Çalışılabilir zaman kavramı
13 Enerji esasına dayalı traktör-makina seçimi
14 Genel değerlendirme
15 Dönem sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tarımsal mekanizasyon planlaması kavramı ve tekniklerinin öğrenilmesi
2 Sistem analizinin tarımsal planlamadaki yeri ve öneminin kavranması
3 Doğrusal programlama modeli ve tarımsal üretimde uygulanmasının öğrenilmesi
4 Tarımsal işletmenin makina ihtiyacının planlanması ve örnek çözümlerle kavranması
5 Optimum ürün desenini ve mekanizasyon maliyetlerini hesaplamayı öğrenme
6 Çalışılabilir zamana bağlı olarak mak makina ve traktör kapasitelerinin hesaplayabilme bilgisi kazandırma
7 Enerji esasına dayalı traktör-makina seçimini yapabilme esas ve ölçütlerinin öğrenilmesi
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 4 5 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 10 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 10 30
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1- EVCİM, H.Ü., TARIMSAL MEKANİZASYON İŞLETMECİLİĞİ VE PLANLAMASI VERİ TABANI, EÜZF Yay.no. 495 2- EVCİM, H.Ü., SINDIR, K.O., BİR İŞLETME ÖRNEĞİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ MEKANİZASYON PLANLAMASI (MESLEKİ UYGULAMALAR), EÜZF Yay.No. Ders Notları 34 3- HUNT, D., FARM POWER & MACHINERY MANAGEMENT. Iowa State Univ.Press, Iowa, 1968.
Yardımcı Kaynaklar 1-ASAE Data: ASAE D497.2 MAR94, AGRICULTURAL MACHINERY MANAGEMENT DATA, ASAE Standards 1995, p.335-342 2- ASAE Engineering Practice: ASAE EP496.2 MAR94, AGRICULTURAL MACHINERY MANAGEMENT, ASAE Standards 1995, p.329-334 3. 3- WITNEY, B., CHOOSING & USING FARM MACHINES. Longman Scientific & Technical, London, 1988. (ISBN 0 582 45600 2)

Ders İle İlgili Dosyalar