Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FARMASÖTİK TEKNOLOJİ III LAB. İkinci Düzey FTE 403 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA EREN BÖNCÜ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ.DR. SEDAT ÜNAL DR.ÖĞR.ÜYESİ TUĞBA EREN BÖNCÜ DR.ÖĞR.ÜYESİ MERVE ÇELİK TEKELİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Ders anlatma ve laboratuvar uygulaması
Dersin Amacı Steril ve izoozmotik preparatlar hazırlayabilmek.
Dersin Tanımı Steril ve izoozmotik preparatlar hazırlamayı öğreten pratik dersler.

Dersin İçeriği
1 Laboratuvar uygulamalarına yönelik bilgilendirme
2 Laboratuvar uygulamalarına yönelik bilgilendirme
3 Enjektabl preparatlar (Yağ içeren enjektabl preparatlar)
4 Enjektabl preparatlar (İnjeksiyonluk su içeren enjektabl preparatlar)
5 Enjektabl preparatlar (Kullanımdan hemen önce hazırlanan (pro injectio) preparatlar)
6 Enjektabl preparatlar (Tampon çözelti içeren enjektabl preparatlar)
7 Enjektabl preparatlar (İnjeksiyonluk su içeren enjektabl preparatlar)
8 Büyük hacimli preparatlar
9 ARASINAV
10 Oftalmik preparatlar
11 Oftalmik Preparatlar
12 Nazal preparatlar
13 Otik preparatlar
14 İlaç taşıyıcı sistemler
15 Öğrenci sunumları
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Reçete çözümü ve reçetede karşılaştığı sorunlar hakkında çözüm üretir.
2 Steril ve izoozmotik preparatlar hazırlayabilir.
3 Yenilikleri izleyebilmek, eczacılık alanında literatürü değerlendirip yorumlayabilir.
4 Sahip olduğu bilgileri eczacılık teknolojisi alanına aktarma, yeni yaklaşımlar geliştirir.
5 Dünyadaki önemli sağlık otoritelerinin(FDA, EMA, ICH ve WHO) yayınladığı kılavuzları, resmi referans kitapları takip edebilir ve yorumlayabilir.
6 Araştırma boyunca karşılaştığı sorunlar hakkında çözüm üretebilir. Analitik düşünebilme becerisini kazanır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşirelik felsefesini bilir
2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6 Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 1 6
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 12 1 12
Ara sınavlara hazırlık 5 1 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 12 3 36
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 10 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Farmasötik Teknoloji Laboratuvar Föyü
Yardımcı Kaynaklar Farmasötik Teknoloji- Temel Konular ve Dozaj Şekilleri, Ed. Ayla Z. Gursoy, Kontrollü salım sistemleri derneği yayını, Piksel Bilişim Matbaacılık Reklamcılık ve Filmcilik Hizmetleri Ltd. Şti., İstanbul, 2004. Martin, A., Physical Pharmacy, Lea&Febiger, Philadelphia, London, 1993. European Pharmacopeia, Council of Europe, Strasbourg, France. Remington: The Science and Practice of Pharmacy, Ed.: A.R. Gennaro, 20th Edition 2000. The United States Pharmacopeia (USP 27, NF 22), The United States Pharmacopeial Convention, Inc., Rockville, ABD, 2004. Aulton M., Pharmaceutics-The Science and Dosage Form design, Churchill Livingstone, 1987. Data bases Physical Pharmacy: Physical Chemical Principles in the Pharmaceutical Sciences, Alfred N. Martin, Pilar Bustamante, A. H. C. Chun, Lippincott Williams & Wilkins; Philadelphia-London, 1993. Elektronik veri tabanları

Ders İle İlgili Dosyalar