Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MİLLETLERARASI KURULUŞLAR VE TÜRKİYE I Üçüncü Düzey TAR 631 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. GÜLBADİ ALAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Uluslararası kuruluşların dünyada ve Türkiye’deki faaliyetleri, bu kuruluşların önemi hakkında öğrencileri bilgilendirmek.
Dersin Tanımı TAR-631 / SEÇMELİ

Dersin İçeriği
1 Uluslararası Kuruluşlar; Tanım, Terminoloji, Tarihi ve Kuramsal Gelişme
2 Milletler Cemiyeti, Birleşmiş Milletler
3 Birleşmiş Milletler ve İlişkilendirilmiş Kuruluşlar
4 Avrupa Birliği; Kuruluşu ve Tarihi
5 Avrupa Birliği; Faaliyetleri ve Türkiye
6 Dünya Ticaret Örgütü ve Gümrük Tarifeleri
7 ARA SINAV
8 Uluslararası Para Fonu
9 Uluslararası Para Fonu
10 Dünya Bankası Grubu
11 Dünya Bankası Grubu
12 Uluslararası Ödemeler Bankası, Kalkınma Bankaları
13 Avrupa Kıtası’nda Uluslararası Kuruluşlar
14 YARIYIL SONU SINAVI
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci uluslar arası kuruluşlar ile ilgili kavram bilgisine sahip olur
2 Öğrenci uluslar arası kuruluşların tarihi ortaya çıkış sürecini öğrenir
3 Öğrenci uluslar arası kuruluşların amacı ve çalışma metotları hakkında bilgi sahibi olur
4 Öğrenci faaliyet gösteren uluslar arası kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olur
5 Uluslar arası kuruluşlar ve Türkiye anlatılır
6 Uluslar arası kuruluşlar içinde Türkiye''nin faaliyetleri ayrıntılı bir şekilde ele alınır
7 Uluslar arası kuruluşların dünyadaki faaliyetleri anlatılır
8 Uluslar arası kuruluşların ülkeler üzerindeki bağlayıcılıkları hakkında bilgi verilir
9 Son dönemlerde uluslar arası kuruluşların dünyadaki gelişmeler üzerine etkinliği incelenir
10 uluslar arası kuruluşların daha iyi bir dünya düzeni için neler yapması gerektiği hakkında bilgi sahibi olunur

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7 Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10 Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13 13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 10 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 10 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Aşağıdaki kitaplar tavsiye edilir. • International Organizations: Principles and Issues, A. LeRoy Bennett, James K. Oliver, (2002). • Uluslararası Hukukta Hükümet Dışı Kuruluşlar, Kemal Başlar, Nobel Yayınları, 1. Baskı, (2005) • Uluslararası Finansal Kuruluşlar ve Finansal İstikrar Sorunu, Güven Delice, Nobel Yayınları, (2007). • Küreselleşen Dünyada Uluslararası Kuruluşlar, Rıdvan Karluk, Beta Yayınları, 6. Baskı (2007) • A World Beyond Borders: An Introduction to the History of International Organizations (International Themes and Issues), David MacKenzie, (2010). • Devletlerarası ve Hükümetler Dışı Uluslararası Örgütler, Mehmet Hasgüler-Mehmet B. Uludağ, Alfa Yayınları, 6. Baskı, (2015) • Uluslararası İlişkiler Teorileri, Der. Ramazan Gözen, İletişim Yayınları, 3. Baskı, 2016.

Ders İle İlgili Dosyalar