Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ Birinci Düzey SOS294 Seçmeli 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Mustafa GÜÇLÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Derste öğrencilerin eğitimin antropolojik temelleri hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Bu derste, antropolojinin anlamı ve tarihi, kültürel antropoloji yaklaşımları, eğitim antropolojisinin temel kavramları, eğitim ve kültür ilişkisi ele alınacaktır.

Dersin İçeriği
1 Antropolojinin konusu, temel kavramları, tarihçesi ve yöntemi; sosyal-kültürel antropolojide temel yaklaşımlar.
2 Antropolojik yönden eğitim ve eğitim antropolojisinin temel kavramları: Kültür, kültürleşme, kültürlenme, uyarlama, alt kültür, karşıt kültür, ortak kültür.
3 Antropolojik yönden eğitim ve eğitim antropolojisinin temel kavramları: Kültür, kültürleşme, kültürlenme, uyarlama, alt kültür, karşıt kültür, ortak kültür.
4 Eğitimin kültürel temelleri ve işlevleri.
5 Kültürler arası farklılaşma, eğitim ve öğrenme.
6 Bir yaşama alanı olarak okul, okul kültürleri ve etnografileri.
7 Bir yaşama alanı olarak okul, okul kültürleri ve etnografileri.
8 Medya, kitle iletişim araçları, popüler kültür ve eğitim.
9 Medya, kitle iletişim araçları, popüler kültür ve eğitim.
10 Küreselleşme, kültürel etkileşim, kültürel okuryazarlık ve eğitim.
11 Küreselleşme, kültürel etkileşim, kültürel okuryazarlık ve eğitim.
12 Türk kültür ve medeniyet tarihinde sözlü ve yazılı edebi eserlerde eğitim.
13 Türk kültür ve medeniyet tarihinde sözlü ve yazılı edebi eserlerde eğitim.
14 Türk aile yapısında ebeveyn ve çocukların rolleri.
15 Dönem sonu sınavı.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Antropolojinin temel kavramları hakkında bilgi edinme,
2 Sosyal Antropoloji yaklaşımları hakkında bilgi edinme,
3 Eğitim Antropolojisinin temel kavramlarını açıklayabilme,
4 Eğitimin kültürel işlevleri hakkında bilgi verebilme,
5 Bir yaşam alanı olarak okul ve kültürünü değerlendirebilme,
6 Medya ve eğitim arasındaki ilişki hakkında bilgi edinebilme,
7 Popüler kültür ve eğitim ilişkisini açıklayabilme,
8 Küreselleşmenin eğitim üzerindeki etkilerini tartışabilme,
9 Türk kültür ve medeniyet tarihinde sözlü ve yazılı edebi eserlerde eğitim konusu hakkında bilgi edinebilme,
10 Türk aile yapısında çocuk ve eğitimi hakkında bilgi edinebilme,

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sosyoloji alanıyla ilgili gerekli olan kuramsal ve kavramsal bilgiye sahip olur.
2 Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal yapıyı, kurum ve süreçlerin işleyişini ve toplumsal eylemi anlama ve açıklayabilmede kullanabilir.
3 Sosyoloji alanıyla ilgili temel kuramsal yaklaşımları ve kavramları kullanarak sosyolojik analizler yapabilir.
4 Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal gerçekliği anlamada ve toplumsal sorunları çözmede kullanabilir.
5 Sosyoloji alanında edindiği temel bilgi ve becerileri ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
6 Sosyoloji alanıyla ilgili bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına proje önerisi tasarlayarak bunu yazabilecek niteliğe ulaştırabilir.
7 Sosyoloji alanında edindiği bilgi ve beceriler ile eleştirel ve analitik düşünme yaklaşımı geliştirir.
8 Sosyoloji alanıyla ilgili yerel ve küresel düzeydeki gelişmeleri takip eder ve bunlara ilişkin öngörüde bulunabilir.
9 Sosyoloji alanıyla ilgili araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlayarak hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluğa dair olumlu tutum geliştirir.
10 Sosyoloji alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini disiplinler arası bir perspektifle sosyal süreçlere uygulayabilir.
11 -
12 -
13 -
14 -
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar