Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 2 Üçüncü Düzey KVBH 812 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Dersi alacak öğrencinin tez önerisi, ERÜ. Sağlık Bilimleri Enstitüsü yönetim kurulundan geçmiş olmalıdır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Zafer GÖNÜLALAN; Prof. Dr. Aylin KASIMOĞLU DOĞRU; Doç. Dr. Yeliz YILDIRIM; Doç. Dr. Naim DENİZ AYAZ; Doç. Dr. Nurhan ERTAŞ ONMAZ; Yrd. Doç. Dr. Harun HIZLISOY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, doktora öğrencilerine hazırladıkları tez konusu ile ilgili temel bilgiler vermektir.
Dersin Tanımı Bu derste öğrencinin tezi ile ilgili konularda bilgi verilir.

Dersin İçeriği
1 Literatür tarama
2 Literatür tarama
3 Literatür tarama
4 Tez konusunda temel bilgiler
5 Tez konusunda temel bilgiler
6 Tez konusunda temel bilgiler
7 Tez çalışmasının yapılması ve sistematiği ile ilgili temel bilgiler
8 Tez çalışmasının yapılması ve sistematiği ile ilgili temel bilgiler
9 Tez çalışmasının yapılması ve sistematiği ile ilgili temel bilgiler
10 Tez çalışmasının yapılması ve sistematiği ile ilgili temel bilgiler
11 Tez çalışmasının yapılması ve sistematiği ile ilgili temel bilgiler
12 Tezin yazılması ve verilerin yorumlanması hakkında temel bilgiler
13 Tezin yazılması ve verilerin yorumlanması hakkında temel bilgiler
14 Tezin yazılması ve verilerin yorumlanması hakkında temel bilgiler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Lisansüstü eğitim ile edinilen yeterliliklere bağlı olarak alan ile ilgili uzmanlık kazanmak
2 Uzmanlık alanıyla ilgili problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme
3 Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme
4 Alanı ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip edebilme
5 Çalışmalarını; yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme
6 Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7 Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10 Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13 13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 6 1 6
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 25 125
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 8 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 12 25 300
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 6 25 150
Toplam iş yükü     623
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İnternet erişimi
Yardımcı Kaynaklar Erol Alaçam. (1995). Bilimsel Etkinlik ve Yayım. TÜBİTAK Yayınları.

Ders İle İlgili Dosyalar