Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SEMİNER Üçüncü Düzey KSH 600 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SALİME MUCUK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MÜRÜVVET BAŞER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Seminer hazırlığı için öğrencilere üç hafta zaman verilir. Yeni literatüre dayalı olarak hazırlanan seminerleri öğrenciler sunar ve grup tartışması yapılır.
Dersin Amacı Bu derste öğrencinin kadın sağlığı ve hemşireliği ile ilgili olarak ilgi duyduğu bir konu yada sorun ve çözümüne yönelik derinlemesine araştırma yapması, bunu metin olarak yazarak, etkili sunum tekniklerini kullanarak gruba sunması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Bu ders kadın sağlığı ve hemşireliği ile ilgili olarak ilgi duyulan bir konu yada sorun ve çözümüne yönelik derinlemesine araştırma yapmayı, seminer yazmayı ve etkili sunum tekniklerini kullanarak semineri gruba sunmayı sağlar.

Dersin İçeriği
1 Derse Giriş, Programın Oluşturulması, Örnek Seminer Sunumu
2 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
3 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
4 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
5 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
6 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
7 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
8 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
9 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
10 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
11 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
12 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
13 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
14 Seminer Dokümanının Hazırlanması ve Sunumu
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme
2 Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin toplum sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Halk sağlığı alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz ve sentez ederek, özgün sonuçlara ulaşır.
4 Halk sağlığı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibidir. Bu araçları ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeleri yapabilir.
5 Halk sağlığı alanında yapılan çalışmalarda sık kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi ve beceri sahibidir. Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
6 Halk sağlığı alanı ile ilgili çalışmalarda ve araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
7 Halk sağlığı alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
8 Halk sağlığı alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlar veya ulusal/uluslar arası bir bilimsel toplantıda sunar.
9 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
10 Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
11 Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini bilir ve uygular.
12 Uzman kişilerle halk sağlığı alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
13 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini halk sağlığı uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
14 Halk sağlığı alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur.
15 Halk sağlığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri ülke gerçekleri doğrultusunda ve toplum yararına kullanır.
16 Temel yöneticilik bilgi ve becerilerine sahiptir.
17 Diğer sağlık disiplinleri ile ekip halinde çalışabilir ve ekibe liderlik edebilir.
18 Halk sağlığı alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
19 Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Halk sağlığı uygulamaları ve bilimsel araştırmalarda etik kurallara uygun davranır.
20 Toplumun sağlık eğitimi ihtiyaçlarını belirleyebilir, bireylere ve gruplara eğitim verebilir.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Lale Taşkın. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Genişletilmiş 13. Baskı, Akademisyen Tıp Kitabevi. 2015, Ankara. Ahsen Şirin, Oya Kavlak. Kadın Sağlığı. Nobel Tıp Kitabevi. 2015, İstanbul. Nezihe Kızılkaya Beji. Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Nobel Tıp Kitabevi. 2015, İstanbul. Samiye Mete. Doğum Süreci El Kitabı. 3. Baskı, İstanbul Tıp Kitabevi, 2015, İstanbul. Gülay Rathfisch. Doğal Doğum Felsefesi. Nobel Tıp Kitabevi. 2012, İstanbul. Anahit Coşkun. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Güncellenmiş 2. Baskı, Koç Üniversitesi Yayınları, 2013, İstanbul. Nuran Kömürcü (Editör). Akış Şemaları ile Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2012, İstanbul. Nuran Kömürcü (Editör). Doğum Ağrısı ve Yönetimi. 2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, 2013, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar JOGNN-JOURNAL OF OBSTETRIC GYNECOLOGIC AND NEONATAL NURSING WORLDVIEWS ON EVIDENCE-BASED NURSING JOURNAL OF CLINICAL NURSING JOURNAL OF PERINATAL & NEONATAL NURSING MCN-THE AMERICAN JOURNAL OF MATERNAL-CHILD NURSING NURSING AND MIDWIFERY STUDIES NURSING RESEARCH NURSING RESEARCH AND PRACTICE NURSING SCIENCE QUARTERLY RESEARCH IN NURSING & HEALTH APPLIED NURSING RESEARCH ASIAN NURSING RESEARCH CLINICAL NURSING RESEARCH HOLISTIC NURSING PRACTICE INTERNATIONAL JOURNAL OF NURSING STUDIES INTERNATIONAL NURSING REVIEW JAPAN JOURNAL OF NURSING SCIENCE JOURNAL OF CONTINUING EDUCATION IN NURSING JOURNAL OF NURSING EDUCATION JOURNAL OF NURSING RESEARCH

Ders İle İlgili Dosyalar