Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇİNCE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Birinci Düzey ÇDE411 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GÜLHANIM TAŞKIRAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR.GÜLHANIM TAŞKIRAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, genelde yabancı dil öğretim yöntemlerini özelde ise fonetik, kelime bilgisi, dilbilgisi, dinleme anlama, okuma anlama, yazılı anlatım ve konuşma dersi kapsamında kullanılan Çince öğretim yöntemlerini öğretmektir.
Dersin Tanımı Yabancı dil olarak Çincenin nasıl öğretileceğini kuramsal ve pratik düzeyde öğreten bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Tanışma ve ders izlencesinin paylaşımı
2 Yabancı Dil Öğretiminde Kullanılan Yöntemler, Kullanım Özellikleri ve Eleştiriler
3 Yabancı Dil Öğretiminde Öğrenci Başarısını Etkileyen Unsurlar
4 1. Grup, Fonetik Nasıl Öğretilir, 20 dakika örnek ders sunumu
5 2. Grup, Kelime Bilgisi Nasıl Öğretilir, 20 dakika örnek ders sunumu
6 3. Grup, Dilbilgisi Nasıl Öğretilir, 20 dakika örnek ders sunumu
7 4. Grup, Metin Bilgisi /Kewen Nasıl Öğretilir, 20 dakika örnek ders sunumu
8 Genel Tekrar
9 Ara Sınav
10 5. Grup, Çince Krakterler/Hanzi Nasıl Öğretilir, 20 dakika örnek ders sunumu
11 6. Grup, Dinleme Dersi Nasıl Öğretilir, 20 dakika örnek ders sunumu
12 7. Grup, Okuma Anlama Dersi Nasıl Öğretilir, 20 dakika örnek ders sunumu
13 8. Grup, Yazılı Anlatım Nasıl Öğretilir, 20 dakika örnek ders sunumu
14 9. Grup, Konuşma Dersi Nasıl Öğretilir, 20 dakika örnek ders sunumu
15 Dönem boyu yapılan çalışmaların tekrarı ve değerlendirme
16 Dönem boyu yapılan çalışmaların tekrarı ve değerlendirme
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yabancı Dil Öğretim Yöntemlerini tanır.
2 Yabancı Dil Öğretim Yöntemlerini Çince dilinde kullanabilir.
3 Her düzeyde ve her kapsamda (fonetik, kelime bilgisi, dilbilgisi, dinleme anlama, okuma anlama, yazılı anlatım ve konuşma derslerinde) öğretim yöntemlerini kullanabilir.
4 Öğrendiği yöntem ve teknikleri ders üzerinde uygulayabilir ve ders anlatma deneyimi edinir.
5 Ders içeriğine yönelik literatür tarama, araştırma yapma ve raporlama yeterliliği kazanır.
6 Bireysel ve grup olarak çalışma yapma, akademik yazım ve sunum becerileri gelişir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2 Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
3 Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
4 Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
5 Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
6 Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
7 Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
8 Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
9 Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
10 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
11 Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
12 Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
13 Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
14 Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
15 Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     71
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Zhu L.(2008) Zenmeyang Jiao Waiguoren Hanyu, Beijing Language and Culture University
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar