Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNGİLİZCE OKUMA VE KONUŞMA BECERİLERİ 1 Birinci Düzey İNG-400 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Okutman Nazım Şanlı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Mevcut ders öğrencilerin İngilizce diline yönelik gramer bilgilerini ve dil bilimsel becerilerini temel ve alt-orta düzeye kadar ilerletmeyi hedeflemektedir. Ders öğrencileri günlük konuşmaları kavramaya, bir konuşmanın ya da basında yer alan haberlerin kilit noktalarını yakalamaya, bireysel düşüncelerini ve duygularını yazılı ve sözlü olarak ifade etmeye teşvik eder.
Dersin Tanımı Ders her hafta ele alınacak olan okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini kapsayan 14 adet üniteden oluşmaktadır. Üniteler temel itibariyle İngilizce becerisinin geliştirilmesine ve İngiliz kültürünün kavranmasına yönelik tümleşik becerileri sunmaktadır.

Dersin İçeriği
1 To be: I am, you are, he is / Meeting people, Countries and Nationalities, Numbers 1-100, English Alphabet
2 Present Continuous Tense, Possesive Adjectives, ‘s, of / Classroom Language, Telling the time, Family Members
3 Definite and Indefinite Articles, Singular and Plural Nouns, Demonstrative Adjectives / Jobs
4 There is, There are, Prefixes, Prepostions of Place / Asking for directions, Landmarks in London, Objects in a livingroom
5 Present Simple Tense, Adverbs of Frequency, Certain Sense Verbs with Gerund / Days, months, seasons and years, Ordinal numbers
6 Can-can’t, Wh- questions, Object Pronouns, Possessive Pronouns / Ability, Request, Permission and Prohibition with “can”, clothes 7-
7 Mid-term Exam
8 Count and Uncount Nouns, have-has got, Quantifiers, Imperatives / Food and Beverage, Containers, Giving a recipe
9 Present Continuous vs Present Simple Tense
10 Adjectives- enough,too,very
11 –ing and –ed adjectives
12 Comparatives and Superlatives
13 Past Simple Tense and Used to-past time expressions and habits in the past
14 Final Exam
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hedef kültürde fikir beyan edip açıklamak.
2 Günlük rutin işlerle ve alışkanlıklarla ilgili konuşmak.
3 Amaçlardan bahsetmek.
4 Nesneleri tanımlamak ve bir şeyler satın almak.
5 Karşılaştırmalar yapmak.
6 Yön tariflerinde bulunmak.
7 Tavsiye vermek ve almak.
8 Olasılıklardan bahsetmek.
9 Şart cümleleri oluşturmak.
10 Emir ve tavsiye cümleleri oluşturmak.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2 Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3 İntravenöz girişim yapar ve bakanlıkça belirlenen acil ilaçları ve sıvıları kullanır.
4 Temel -ileri hava yolu ve oksijen uygulamaları, endotrakeal entübasyon uygulamasını yapar.
5 Hasta/yaralıyı değerlendirir ve sorununu saptar. Hastanın nakil için hazır hale gelmesini ve uygun taşıma teknikleri ile hastanın naklini sağlar.
6 Travma stabilizasyonu, kırık, çıkık ve burkulmalarda stabilizasyonu sağlar. Yara kapatma ve basit kanama kotrolünü yapar.
7 EKG çekimi ve ritim değerlendirmesi yapar.
8 Monitörizasyon ve defibrilasyon. uygulaması yapar.
9 Temel yaşam desteği protokollerini uygular. Acil doğum durumunda doğum eylemine yardımcı olur.
10 Ambulansı teknik, tıbbi araç-gereç ve malzeme yönünden kullanıma hazır halde bulundurur, zorunlu hallerde ambulansta sürücülük görevi yapar.
11 Görevinin tüm aşamalarında haberleşme ağını doğru ve hızlı bir biçimde kullanır. Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır. Sağlığı koruma ve güvenlik önlemlerini uygular.
12 Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14 Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17 Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 1 3
Toplam iş yükü     53
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Milestone, Gökhan Ulutürk, Mehmet Emin Gökşen, Nazım Şanlı, Kardeşler Ofset, Kayseri, 2013.
Yardımcı Kaynaklar Worksheets in English, Mehmet Telli, Hacettepe Taş Yayınları, Ankara.

Ders İle İlgili Dosyalar