Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GENEL KİMYA İkinci Düzey UM 103 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. BURCU SOMTÜRK YILMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Genel kimya konularının ve termodinamik konularının kısa anlatımı
Dersin Tanımı Genel kimyada temel kavramlar, madde stokiyometrisi, termodinamik, enerji konularında temel bilgilerin verilmesi

Dersin İçeriği
1 Kimyada değişimin incelenmesi, maddenin sınıflandırılması, ölçme
2 Anlamlı rakamlar, doğruluk, kesinlik, sayıların bilimsel gösterimi
3 Atom kuramı, kütlenin korunumu kanunu, sabit oranlar kanunu, katlı oranlar kanunu, atomun yapısının keşfi konusundaki önemli deneyler
4 Molekül, iyon kavramları, bileşiklerin adlandırılması
5 Kimyasal tepkimelerde kütle ilişkileri
6 Sulu çözeltilerin genel özellikleri, moleküler eşitlik, iyonik eşitlik ve net iyonik eşitliğin yazılması
7 Asit baz tepkimeleri, indirgenme yükseltgenme tepkimeleri, çözelti derişimleri
8 Ara Sınav
9 Gaz kanunları ve basınç hesaplamaları
10 Gerçek gaz kanunları ve problemler
11 Termodinamiğe giriş, kimyasal tepkimelerde entalpi, iç enerji değişimleri
12 Entalpi değişimlerinin incelenmesi
13 elektromagnetik ışıma ve temel kavramlar
14 Kuantum sayıları, elektron dağılımı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Genel kimya temel bilgilerin öğrenilmesi
2 kimyasal stokiyometri ve hesaplamaların öğrenilmesi
3 Termodinamiğin temel kavramları ve hesaplamaların öğrenilmesi
4 Gaz kanunları ve basınç hesaplamalarının öğrenilmesi
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 4 1 4
Ara sınavlara hazırlık 8 2 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 2 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Raymond Chang, Genel Kimya Çeviri Editörleri: Prof.Dr. Recai İnam, Prof.Dr. Serpil Aksoy
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar