Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİN ANTROPOLOJİSİ Üçüncü Düzey FDB 698 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Celaleddin Çelik, Prof. Dr. A. Taştan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. M. Derviş Dereli
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim, Sunum / Seminer hazırlama
Dersin Amacı Sosyal-kültürel antropolojinin bir alt dalı olan din antropolojisi, antropolojik yaklaşımla dini ve onunla ilişkili toplumsal kurumlan incelemeyi ilgi odağı yapar.
Dersin Tanımı Toplum hayatında dinin yüklendiği işlevleri, dini unsurlar, semboller ve pratiklerin insan ve toplum hayatındaki yerini, toplumsal çatışma ve bütünleşmelerde dinin konumunu anlamayı amaçlar.

Dersin İçeriği
1 Antropolojiye Giriş
2 Din Antropolojisine Giriş
3 İdeoloji Olarak Din
4 Teodise Olarak Din
5 Marx ve Weber Karşılaştırması
6 Antropolojik Gelenek
7 Durkheim
8 Din ve Psikoloji, Freud ve jung
9 Din, Anlam ve İşlev, Levy Bruhl
10 Yapı ve Yorumlamacılık, Levi Strauss
11 İslam Antropolojisi
12 Türkiyede Dini Antropoloji
13 Çağdaş Din Antropolojis Çalışmaları
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Din ve sosyal yapılar arasındaki ilişkiyi tartışır.
2 Dinin toplumdaki fonksiyonlarını bilir.
3 Toplumdaki ilişkileri din antropolojisi perspektifinde kavrar.
4 Dini faktörlerin, sembollerin ve pratiklerin anlamlarını açıklamaya çalışır.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2 Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3 Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4 Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5 Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6 Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8 Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9 Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11 Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13 Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 9 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ali Coşkun, Din Antropolojisi, Kesit Yayınları, İstanbul 2014.
Yardımcı Kaynaklar Brian Morris, Din Üzerine Antropolojik İncelemeler, İmge Kitabevi, Ankara 2004.

Ders İle İlgili Dosyalar