Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ İkinci Düzey RTS 377 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Ömer TORUN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Öğrencilerin iş hayatına atıldığında iş güvenliği uzmanı olarak yetki ve sorumluluklarının ne olduğunu öğrenmesi, iş kazalarına karşı alınacak güvenlik önlemlerini planlayabilmesi, iş kaza raporlamalarını yapabilmesi dersin ana amacıdır.
Dersin Tanımı Temel Kavramların Tanımları. İş kazalarının Sosyal ve Ekonomik Açıdan Önemi., Karşılaştırma ve Değerlendirmeler. Konuyla İlgili Yasa Tüzük ve Yönetmelikler / Türkiye’de İş Güvenliği Denetimi / İşverenlerin ve Teknik Elemanların Sorumlulukları / İş Kazası Analizleri / İş Kazası Nedenleri / Kazalara Yol Açan Güvensiz Durum ve Davranışlar/ İş kazası sonrası düzenlenecek belge ve raporları kapsar.

Dersin İçeriği
1 İş Güvenliği ve İş Sağlığı Tarihi gelişimi
2 İş Güvenliğinin önemi ve amacı
3 İş Kazaları Tanımı
4 Kaza Çeşitleri
5 Meslek Hastalıkları
6 İş Kazalarının Oluşum Teorileri
7 İş Kazalarının Maliyeti
8 İş Kazalarının Ölçümlenmesi
9 Arasınav
10 Mühendislik Önlemleri
11 Makine koruyucuları
12 Eğitim, ikna ve teşvik çalışmaları
13 Risk analizi
14 İş kazası soruşturması
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İş kazası tiplerini belirleyebilir
2 Kaza olmadan önce alınabilecek bilimsel ve gözlemlemeye dayalı tedbirleri tespit edebilir
3 İş kazasını soruşturabilir
4 İş kazasında tarafların kusur oranlarını belirleyebilir
5 İş kazasında maluliyet oranını belirleyebilir
6 İş yerinde iş güvenliği uzmanı olarak görev yaparken yetki ve sorumluluklarının ne olduğunu belirleyebilir
7 İş kazalarından korunma yöntemlerini öğrenebilir ve iş hayatından seçilen ilginç uygulamaların yorumu yapabilir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar