Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TASARIMDA BIÇIM HESAPLAMA KURAM VE YÖNTEMLERI İkinci Düzey MİM 606 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ MURAT ÇAĞLAR BAYDOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı 1 Öğrenciye bilgisayar destekli tasarım bağlamında biçim hesaplama konusunu ve temel problemlerini, kuramsal ve teknik metinler aracılığıyla tanıtmak 2 Bilgisayar destekli tasarım süreçlerinde yaratıcılık ve biçim hesaplama ilişkisini sorgulatmak 3 Alanda geçerlik kazanmış konular olan biçimler, parça-bütün ilişkileri, kural uygulamaları, biçim ve değer cebirleri, parça tanıma yöntemleri ile ilgili teknik bilgi ve becerileri kazandırmak 4 Öğrencinin konuyla ilgili örnek bir problem için temel düzeyde bir uygulama geliştirmesini sağlamak
Dersin Tanımı Ders İçeriği Biçim hesaplama alanındaki başlıca konu ve problemler; biçim matematiğine fenomenolojik yaklaşımlar; parça-bütün ilişkisi ve parça tanıma problemi; biçim ve değer cebirleri; biçimlerin içsel özelliklerini kullanarak biçim hesaplama.

Dersin İçeriği
1 Biçim hesaplamaya giriş: mimari tasarım alanında sorular ve sorunlar
2 Biçim hesaplama tarihine genel bakış
3 Sembole dayalı yaklaşımlardan farklı olarak biçim hesaplama
4 Sembole dayalı yaklaşımlardan farklı olarak biçim hesaplama
5 Biçim matematiğinde fenomenolojik yaklaşımlar
6 Biçim hesaplamada parça-bütün ilişkisi
7 Biçim hesaplamada parça tanıma problemi ve kural uygulamaları I
8 Biçim hesaplamada parça tanıma problemi ve kural uygulamaları II
9 Biçim cebirleri
10 Biçimin en büyük öğelerini kullanarak biçim hesaplama
11 Parça tanımada parametrik yaklaşım
12 Değer cebirleri
13 Biçimlerin içsel özelliklerini ve değerlerini kullanarak biçim hesaplama I
14 Biçimlerin içsel özelliklerini ve değerlerini kullanarak biçim hesaplama II
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mimari tasarımda tarihi, güncel ve ileri düzeydeki bilişim kuramları bilgisini özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilme, derinleştirebilme
2 Mimari tasarımda bilişim alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme
3 Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
4 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak mimari tasarımda bilişim kuramlarıyla ilgili yeni düşünceler geliştirebilme
5 Mimari tasarımda bilişim alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilme
6 .
7 .
8 .
9 .
10 .

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
2 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
3 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
4 Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek
5 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek
6 Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
7 Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
8 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
9 Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
10 Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
11 Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 20 20
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 40 40
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Stiny, George. Shape: Talking about seeing and doing. Cambridge, MA: The MIT Press, 2006. March, Lionel, ed. The Architectural Form. Cambridge: Cambridge University Press, 1976. Knight, Terry. Transformations in Design: A formal approach to stylistic change and innovation in the visual arts. Cambridge: Cambridge University Press, 1994. Carpo, Mario. The Alphabet and the Algorithm. Cambridge, MA: The MIT Press, 2011. Burry, J. & Burry, M. The New Mathematics of Architecture. London: Thames & Hudson, 2010.

Ders İle İlgili Dosyalar