Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HİDROLOJİK ANALİZ VE TASARIM İkinci Düzey İNŞ 512 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yüksek Lisans
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ---
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim
Dersin Amacı Mühendislik hidrolojisinde anlatılan verilerin bilgisayar programları yardımıyla analiz edilmesidir.
Dersin Tanımı Hidrolojide sistem yaklaşımı. Hidrolojik sistemlerin modellenmesi. Hidrolojik sistemlerin temel denklemleri. Lineer sistem modelleri. Akış-yağış modelleri. birim hidrograf. Birim hidrograf ile ilgili bilgisayar uygulamaları. Taşkınların hidrolojik yöntemlerle ötelenmesi. Hidrolojide istatistik yöntemlerin uygulanması. Hidrolojik süreçler. Akım serilerinin modellenmesi. Taşkın frekans analizi. Proje yağışının ve proje akımının belirlenmesi. Hazne hidrolojisine giriş.

Dersin İçeriği
1 Giriş- Hidrolojik veriler
2 Varyans Analizi
3 Parametrik Olmayan İstatistik Testleri
4 Korelasyon sınama tekniği: Pearson testi, spearman testi
5 Temel Birleşenler Analizi
6 Ki-kare testi ve kolmogorov-smirnov testi
7 Lineer Regresyon Ve Çoklu Regresyon
8 Lineer Regresyon Ve Çoklu Regresyon
9 Ara Sınav
10 Değişken Seçimi ve Model Kurma (Mallow’un Cp istatistiği (Best Subsets Regression), Adımsal Regresyon (Stepwise Regression)).
11 Taşkın Frekans Analizi
12 Taşkın Frekans Analizi
13 Akış-yağış modelleri. birim hidrograf. Birim hidrograf ile ilgili bilgisayar uygulamaları.
14 Akış-yağış modelleri. birim hidrograf. Birim hidrograf ile ilgili bilgisayar uygulamaları.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hidrolojik verilerin işlenebilme becerisi kazanmak
2 Hidrolojik tasarım yapma becerisi kazanmak
3 Bazı istatistik modellerin kavranması
4 Akım serilerinin modellenmesi becerisi kazanmak
5 ---
6 ---
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   30
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı DERS HOCASININ DERS NOTLARI
Yardımcı Kaynaklar 1. Hydrologic Analysis and Design, R.H. McCuen, Prentice Hall, NJ, 1998 2. Hidrolojik Modeller, M. Bayazıt, İTÜ, 1998

Ders İle İlgili Dosyalar