Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ATIK SU ARITIMI İkinci Düzey KİM 532 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yoktur
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. UĞUR ŞAHİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. ERKAN YILMAZ
Dersin Veriliş Şekli Ders haftada üç saat olmak üzere öğrencilerin de aktif olarak tartışmalara katılımı ile yapılmaktadır.
Dersin Amacı Öğrencilerin atık su arıtımı ile ilgili bilgilerinin geliştirilmesi ve artırılması.
Dersin Tanımı Atık Su Tanımlaması, Atık sularda kimyasal, fiziksel ve biyolojik analizler, Fiziksel ve kimyasal arıtma üniteleri, Biyolojik arıtma sistemleri, Suların dezenfeksiyonu ve dezenfeksiyon metotları, Arıtmada sistem seçimi, Dünyada örnek atık su tesisleri.

Dersin İçeriği
1 Atık su arıtma tekmiklerine giriş
2 Atık Su Tanımlaması
3 - Atık sularda kimyasal, fiziksel ve biyolojik analizler
4 Atık sularda kimyasal, fiziksel ve biyolojik analizler (devam)
5 Fiziksel arıtma üniteleri
6 kimyasal arıtma üniteleri
7 ARASINAV
8 kimyasal arıtma üniteleri (devam)
9 Biyolojik arıtma sistemleri,,
10 Biyolojik arıtma sistemleri (devam)
11 Biyolojik arıtma sistemleri (devam)
12 Suların dezenfeksiyonu ve dezenfeksiyon metotları,
13 Arıtmada sistem seçimi,
14 Dünyada örnek atık su tesisleri.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 öğrencilere suyun kimyasal yapısının öğretilmesi hedeflenmektedir.
2 Suyun insan ve çevre için öneminin öğretilmesi hedeflenmektedir..
3 suyun verimli bir şekilde kullanımı öğretilecektir.
4 Suyu kirleten türler ve bunların temizlenmesi için yöntemlerin öğretilmesi hedeflenmektedir.
5 atık suların geri kazanılabilirliğinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
6 suların arıtılmasında kullanılan teknolojik sistemlerin öğretilmesi hedeflenmektedir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2 İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3 Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4 Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5 Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6 Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7 Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8 Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9 Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 4 40
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 6 12
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 4 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı M. Soylak, M. Doğan, Su Kimyası, Erciyes Üniversitesi, Yayın No: 120, Kayseri (2000). Mustafa Soylak, Atık Su Arıtımı Ders Notları.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar