Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SPOR VE BESLENME Birinci Düzey BDY 513 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. NESLİHAN ÖNER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DR. NESLİHAN ÖNER
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Dersin Amacı Bu dersin amacı sporcu beslenmesinin temel özellikleri ve değişik konum ve koşullardaki beslenme farklılıkları konusunda bilgilenmektir.
Dersin Tanımı Bu derste sporcu beslenmesinin temel özellikleri ve değişik konum ve koşullardaki beslenme farklılıkları konusunu kapsamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Egzersiz, Beslenme ve Sağlık Etkileşimi
2 Çocuk sporcularda beslenme ilkeleri
3 Adolesan sporcularda beslenme ilkeleri
4 Yetişkin sporcularda beslenme ilkeleri
5 Gebelik döneminde egzersiz ve beslenme ilkeleri
6 Şişmanlarda egzersiz ve beslenme ilkeleri
7 Çeşitli hastalıklarda egzersiz ve beslenme ilkeleri
8 Farklı fiziksel aktivite türlerinde beslenme ilkeleri
9 Antrenman / Müsabaka Öncesi, Sırası ve Sonrası Beslenme ilkeleri
10 Performans artırmada kullanılan beslenme yöntemleri
11 Sıvı tüketiminin önemi
12 Ergojenik Yardım
13 Vücut Kompozisyonu, Farklı Koşullarda Egzersizde Beslenme Özellikleri
14 Makale sunumu
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin egzersiz, beslenme ve sağlık etkileşimini öğrenebilmesi. Öğrencilerin çocuk, adolesan ve yetişkin sporcuların, enerji, makro ve mikro besin öğeleri gereksinimini ve bu bireylerdeki beslenme ilkelerini öğren Öğrencilerin gebe, şişman ve çeşitli hastalık durumlarında egzersiz ve beslenme ilkelerini öğrenebilmesi. Öğrencilerin antrenman / müsabaka öncesi beslenme ilkelerini öğrenebilmesi . Öğrencilerin müsabaka sırasındaki beslenme ilkelerini öğrenebilmesi. Öğrencilerin müsabaka sonrası beslenme ilkelerini öğrenebilmesi. Öğrencilerin ergojenik yardımları kavrayabilmesi.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 14 2 28
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1.Maughan, R.J., Nutrition in Sport, MPG Books LTD, GB, 2001 2.Clark,N., Sports Nutrition Guidebook, (second ed.), Human Kinetics, USA, 1997. 3.Williams, H.M., Nutrition for Fitness and Sport, Brown Benchmark, USA, 1995. 4.Howley, E., Frank, B.D, Health and Fitness Instructor?s Handbook, third ed Human Kinetics, USA, 1997. 5.Ersoy, G. Egzersiz ve Spor Yapanlar için Beslenme, Damla Matbaacılık, Ankara, 2000.
Yardımcı Kaynaklar 1.Maughan, R.J., Nutrition in Sport, MPG Books LTD, GB, 2001 2.Clark,N., Sports Nutrition Guidebook, (second ed.), Human Kinetics, USA, 1997. 3.Williams, H.M., Nutrition for Fitness and Sport, Brown Benchmark, USA, 1995. 4.Howley, E., Frank, B.D, Health and Fitness Instructor?s Handbook, third ed Human Kinetics, USA, 1997. 5.Ersoy, G. Egzersiz ve Spor Yapanlar için Beslenme, Damla Matbaacılık, Ankara, 2000.

Ders İle İlgili Dosyalar