Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SPOR VE BESLENME Üçüncü Düzey BDY 513 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. NESLİHAN ÖNER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DR. NESLİHAN ÖNER
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Dersin Amacı Bu dersin amacı sporcu beslenmesinin temel özellikleri ve değişik konum ve koşullardaki beslenme farklılıkları konusunda bilgilenmektir.
Dersin Tanımı Bu derste sporcu beslenmesinin temel özellikleri ve değişik konum ve koşullardaki beslenme farklılıkları konusunu kapsamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Egzersiz, Beslenme ve Sağlık Etkileşimi
2 Çocuk sporcularda beslenme ilkeleri
3 Adolesan sporcularda beslenme ilkeleri
4 Yetişkin sporcularda beslenme ilkeleri
5 Gebelik döneminde egzersiz ve beslenme ilkeleri
6 Şişmanlarda egzersiz ve beslenme ilkeleri
7 Çeşitli hastalıklarda egzersiz ve beslenme ilkeleri
8 Farklı fiziksel aktivite türlerinde beslenme ilkeleri
9 Antrenman / Müsabaka Öncesi, Sırası ve Sonrası Beslenme ilkeleri
10 Performans artırmada kullanılan beslenme yöntemleri
11 Sıvı tüketiminin önemi
12 Ergojenik Yardım
13 Vücut Kompozisyonu, Farklı Koşullarda Egzersizde Beslenme Özellikleri
14 Makale sunumu
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin egzersiz, beslenme ve sağlık etkileşimini öğrenebilmesi. Öğrencilerin çocuk, adolesan ve yetişkin sporcuların, enerji, makro ve mikro besin öğeleri gereksinimini ve bu bireylerdeki beslenme ilkelerini öğren Öğrencilerin gebe, şişman ve çeşitli hastalık durumlarında egzersiz ve beslenme ilkelerini öğrenebilmesi. Öğrencilerin antrenman / müsabaka öncesi beslenme ilkelerini öğrenebilmesi . Öğrencilerin müsabaka sırasındaki beslenme ilkelerini öğrenebilmesi. Öğrencilerin müsabaka sonrası beslenme ilkelerini öğrenebilmesi. Öğrencilerin ergojenik yardımları kavrayabilmesi.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 14 2 28
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1.Maughan, R.J., Nutrition in Sport, MPG Books LTD, GB, 2001 2.Clark,N., Sports Nutrition Guidebook, (second ed.), Human Kinetics, USA, 1997. 3.Williams, H.M., Nutrition for Fitness and Sport, Brown Benchmark, USA, 1995. 4.Howley, E., Frank, B.D, Health and Fitness Instructor?s Handbook, third ed Human Kinetics, USA, 1997. 5.Ersoy, G. Egzersiz ve Spor Yapanlar için Beslenme, Damla Matbaacılık, Ankara, 2000.
Yardımcı Kaynaklar 1.Maughan, R.J., Nutrition in Sport, MPG Books LTD, GB, 2001 2.Clark,N., Sports Nutrition Guidebook, (second ed.), Human Kinetics, USA, 1997. 3.Williams, H.M., Nutrition for Fitness and Sport, Brown Benchmark, USA, 1995. 4.Howley, E., Frank, B.D, Health and Fitness Instructor?s Handbook, third ed Human Kinetics, USA, 1997. 5.Ersoy, G. Egzersiz ve Spor Yapanlar için Beslenme, Damla Matbaacılık, Ankara, 2000.

Ders İle İlgili Dosyalar