Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEKSTİL ARAŞTIRMALARINDA MATLAB İLE BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA I Üçüncü Düzey TEM 629 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. BEKİR YILDIRIM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze
Dersin Amacı Matlab programlama ortamında programlama yapabilmek
Dersin Tanımı Mühendislik problemlerinin çözümü için Matlab programı ile bilgisayar programları yazabilmek

Dersin İçeriği
1 Ders içeriği tanıtımı
2 Matlab’a giriş
3 Algoritma ve akış diyagramları
4 Değişkenler ve temel veri yapıları
5 Mantıksal ifadeler ve işlemciler
6 Fonksiyonlar
7 Koşul yapıları
8 Koşul yapıları
9 Döngü algoritmaları For ve while döngüleri
10 İçiçe döngüler ve durdurma
11 Veri okuma ve kayıt
12 Grafik çizim
13 Vektör ve Matrisler ile mühendislik uygulamaları
14 Vektör ve Matrisler ile mühendislik uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Problem çözümü için Akış şeması oluşturabilmek
2 Bilgisayar programları yazabilmek için Matlab programını kullanabilmek
3 Koşul yapıları ve döngüsel yapıları kullanabilmek
4 Verilerin okunup yazılabilmesi ve grafik çizim özelliklerini kullanabilmek
5 Problem çözümü için algoritma tasarlayabilmek
6 Matlab Programlama ortamını tanımak
7 Matlab Programlama ortamında Matlab Araçlarını tanımak
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 24 3 72
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 15 15
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Matlab ve Mühendislik Uygulamaları, U ARifoğlu, C. Kubat, ALfa Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Matlab for Newbies: The bare essentials, Siddhartha Verma An Engineer''''s Guide to MATLAB: With Applications from Mechanical, Aerospace, Electrical, Civil, and Biological Systems Engineering MATLAB for Engineers, Arif SAri

Ders İle İlgili Dosyalar