Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ VE UYGULAMASI Üçüncü Düzey CHH 605 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HATİCE YÜCELER KAÇMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÜLSÜM NİHAL GÜLESER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli İnteraktif yöntem
Dersin Amacı -Hemşirelik alanı ile ilgili yapılmış projeleri yorumlamak - Doktora tez konu alanı yada toplum sağlığına yönelik proje geliştirmek - Bir örnek proje sunabilmek
Dersin Tanımı İnsan saygınlığının sürdürülmesinde ve hasta bakımında hasta ailesi ile olan ilişkilerde ortaya çıkan sorunlara yönelik yapılan araştırmaları tartışarak çözümü için proje üretmektir.

Dersin İçeriği
1 Ders Programının Açıklanması, Konulara Hazırlık ve Danışmanlık
2 Proje Döngüleri
3 Yurt İçi ve Yurt Dışı Projeler
4 Proje Hazırlanması,İlkeleri, Sunulması
5 Doktora Tez Konu Alanı İle İlgili Makalelerin Tartışılması
6 Doktora Tez Konu Alanı İle İlgili Makalelerin Tartışılması
7 Doktora Tez Konu Alanı İle İlgili Makalelerin Tartışılması
8 Doktora Tez Konu Alanı İle İlgili Makalelerin Tartışılması
9 Doktora Tez Konu Alanı İle İlgili Makalelerin Tartışılması
10 Konu Alanıyla İlgili Örnek Projenin Gereç ve Yönteminin Tartışılması
11 Konu Alanıyla İlgili Örnek Projenin Gereç ve Yönteminin Tartışılması
12 Konu Alanıyla İlgili Örnek Projenin Gereç ve Yönteminin Tartışılması
13 Konu Alanıyla İlgili Örnek Projenin Gereç ve Yönteminin Tartışılması
14 Konu Alanıyla İlgili Örnek Projenin Yazılması ve Sunulması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Cerrahi hastalıkları hemşireliği uzmanlık alanında edindiği teorik bilgilerini uygulamaya aktarabilme
2 Cerrahi hastalıkları hemşireliği uygulama alanında beklenmeyen durumlarda yeni plan ve projeler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 40 40
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 3 42
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     180
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ---
Yardımcı Kaynaklar Proje Web Siteleri Proje Hazırlama İle İlgili Kaynaklar Yurt İçi ve Yurt Dışı Literatür

Ders İle İlgili Dosyalar