Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SWEETENERS IN FOOD INDUSTRY İkinci Düzey FDE 524 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri None
Eğitimin Dili Turkish
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. OYA SİPAHİOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı None
Dersin Veriliş Şekli Face to face
Dersin Amacı It aims to teach the students the sweeteners used in the food industry
Dersin Tanımı What are the sweeteners used in the food industry, energy-containing sweeteners, energy-free sweeteners, and what characteristics an ideal sweetener should convey.

Dersin İçeriği
1 What are the sweeteners used in the food industry?
2 Sweeteners containing energy
3 Energy-free sweeteners
4 The properties of ideal sweetners
5 Bulking agents
6 Chemistry of sweeteners based on carbohydrates
7 Midterm exam
8 Sweetness value of sweeteners that are traded in food industry
9 Glycemic index
10 Sugar alcohols
11 Taste as a sensory
12 Starch based sweeteners
13 Alternative natural sweetener: Stevia
14 Final exam
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Graduate students learn the sweeteners used in the food industry.
2 Students learn about sweeteners with and without energy and have information about their uses.
3 Students who take the course have knowledge about artificial and natural sweeteners.
4 Students will learn the glycemic index.
5 Students have knowledge of the sweetness value of the sweeteners that are traded in the food industry.
6 Sweeteners based on carbohydrates are learned.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 12 2 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Scientific paper,magazine,thesis and books
Yardımcı Kaynaklar Food sweeteners books

Ders İle İlgili Dosyalar