Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HAVA ARACI HİDROLİK VE PNÖMATİK SİSTEMLERİ İkinci Düzey UGMB 308 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA SOYLAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze.
Dersin Amacı Hava aracı Hidrolik ve Pnömatik Sistemleri Hakkında bilgi verilmesi, sistem elemanlarının ve arıza kaynaklarının belirlenmesi. Arıza durumunda problemi analiz ederek çözümü bulma kabiliyetinde, ekip çalışması ile çalışma aşamalarında riski azaltan, kaliteyi arttıran bakım personeli yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Hidrolik ve Pnömatik sistemler hava araçlarında yaygın kullanım alanına sahiptir. Öğrencilerin sistem komponentlerini ve devre kurulumunu öğrenmeleri bu ders kapsamında gerçekleşmektedir. Devre şeması üzerinde arıza kaynaklarını tespit edebilmek, yeni bir sistem tasarımı yapabilecek analizci yaklaşıma sahip olmak, ekip çalışması ile iş paylaşımı yapabilmek öğrencilerimize bu ders kapsamında kazandırılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Hidrolik ve Pnömatik sistemlere giriş, tarihçesi, temel tanımlamalar.
2 Hidrolik güç: sistem yapısı; Hidrolik akışkanlar.
3 Hidrolik rezervuar ve akümülatörler.
4 Basınç üretimi: elektrik, mekanik, pnömatik; Acil durum basınç üretimi.
5 Filtreler, Basınç kontrol; Basınç dağıtımı; Gösterge ve uyarı sistemi, Diğer sistemlerle bağlantı.
6 İniş takımları: Yapısı, şok abzorbe sistemi, açma kapama (normal and emergency)
7 Gösterge ve uyarı sistemi; Tekerlekler, frenler, kaymayı önleyici ve otomatik fren sistemi.
8 Ara Sınav
9 Lastikler, yönlendirme, Havada-yerde uyarı sistemleri.
10 İklimlendirme Sistemleri.
11 Pnömatik ve Hidrolik Devre kurulumu.(Simulasyon)
12 Pnömatik ve Hidrolik Devre kurulumu.(Uygulama)
13 Pnömatik ve Hidrolik Devre kurulumu.(Uygulama)
14 Pnömatik ve Hidrolik Devre kurulumu.(Uygulama)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Pnömatik komponent bilgisi
2 Hidrolik komponent bilgisi
3 Devre tanımlama ve uygulamalı devre kurulumu
4 Arıza bulma becerisi kazanılması
5 -Problem kaynaklarının analiz edilebilmesi kabiliyeti
6 -Yeni sistem tasarımı yapabilecek bilgi ve emniyet kültürü sahibi olmaları
7 Mevcut teknolojiye paralel donanım bilgisine ve teknik beceriye sahip olmalarının sağlanması
8 Çalışma esnasında ekip ruhunu taşıma kültürünün oluşturulması
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar www.megeb.meb.gov.tr internet adresi ve ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar