Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ECONOMICS OF THE EUROPEAN UNION İkinci Düzey ECON 679 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yüksek lisans düzeyinde AB entegrasyon sürecini anlatan herhangi bir dersin alınması faydalı olacaktır.
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Hayriye Atik
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sözlü anlatım
Dersin Amacı AB'nin kuruluşu, gelişimi ve ekonomik yapısı hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin Tanımı AB2nin kuruluşu, gelişimi, hedefleri ve ulaştığı ekonomik gelişme düzeyi

Dersin İçeriği
1 Ekonomik entegrasyon teorileri.
2 AB''nin kuruluşu ve gelişimi.
3 AB''nin tek pazar hedefi.
4 Euro süreci.
5 AB bütçesi.
6 Genişleme süreci.
7 Üçüncü ülkelerle ilişkiler.
8 ara sınav
9 Ortak politikalar: Tarım
10 Ortak politikalar: Ulaştırma, enerji, güvenlik
11 Türkiye-AB ilişkileri:1964-1973
12 Türkiye-AB ilişkileri:1973-1996
13 Türkiye-AB ilişkileri:1996-2005
14 Türkiye-AB ilişkileri:2005 ve sonrası.
15 Tek mali pazar
16 Final sınavı
17 Final sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 AB'nin kuruluşu, gelişimi ve hedefleri konusunda bilgi sahibi olunacak.
2 AB'nin hangi genişleme ve derinleşme aşamalarından geçtiği belirlenecek.
3 Entegrasyonun AB'ye getirileri analiz edilebilecek.
4 AB'nin uyguladığı ortak politikaların faydaları ortaya konabilecek
5 Türkiye-AB ilişkilerinin geçmişi ve geleceği değerlendirilebilecek.
6 Türkiye- AB ilişkilerindeki temel problemler tartışılabilecek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Günlük hayatta karşılaştığımız ekonomik sorunlara iktisat teorileri ışığında çözüm üretebilmek.
2 İktisat biliminin alt dallarında uzmanlaşmak.
3 İktisadi önermeleri çözebilmek amacıyla,matematiksel, ekonometrik ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
4 Ekonomik verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında bilimsel ve ahlaki değerlere sahip olmak.
5 İktisadi araştırmaları hazırlama ve yazmada araştırma ve yazma yeteneği kazanmak.
6 Ekonomi alanında yabancı literatürü takip etmek amacıyla en az bir yabancı dili konuşma, anlama ve yazma becerisi kazanmak.
7 İktisat alanının gerektirdiği düzeyde paket programları kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 14 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı John McCormic, Understanding the Euroepan Union: A Concise Introduction.2011.
Yardımcı Kaynaklar Cihan Dura ve Hayriye Atik, Avrupa Birliği, Gümrük Birliği ve Türkiye, Ankara.Nobel.2014.

Ders İle İlgili Dosyalar