Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ FONKSİYONEL ANALİZ-I Birinci Düzey MAT 523 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Analiz, Topoloji
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. DANYAL SOYBAŞ, YRD. DOÇ. DR FATMA BERNA BENLİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOKTUR
Dersin Veriliş Şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Amacı Fonksiyonel Analizde daha derin bilgi edinme fırsatını sunarak, dönem sonunda öğrencilerin sürekli lineer operatörlerin özelliklerini, Banach uzaylarının geometrik yapılarını ve onların üzerinde tanımlanan zayıf topoloji kavramının temellerini öğrenmesi beklenilmektedir.
Dersin Tanımı Fonksiyonel analizin temel kavramları. Normlu uzaylar arasında tanımlanan lineer operatörler. Bölüm uzayları. Direkt toplamlar. Hahn-Banach genişleme teoremleri. Ayrılabilirlik. Yansımalı uzayların karakterizasyonları. Zayıf topoloji, zayıf * topoloji. Zayıf kompaktlık. Topolojik vektör uzaylarında extremum noktalar.

Dersin İçeriği
1 Fonksiyonel analizin temel kavramları, örnekler,
2 Normlu uzaylar arasında tanımlanan sürekli lineer operatörler, örnekler,
3 Bölüm uzayları, örnekler, teoremler,
4 Direkt toplamlar, örnekler, teoremler,
5 Hahn-Banach genişleme teoremleri,
6 Ayrılabilirlik, örnekler, teoremler,
7 Yansımalı uzayların karakterizasyonları, teoremler, örnekler,
8 ARA SINAV
9 Zayıf topoloji, örnekler, teoremler,
10 Zayıf * topoloji
11 Zayıf kompaktlık,
12 Örnekler, teoremler
13 Topolojik vektör uzaylarında extremum noktalar,
14 Örnekler, teoremler,
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Fonksiyonel Analizde daha derin bilgi edinilecektir.
2 Öğrenciler sürekli lineer operatörlerin özelliklerini öğreneceklerdir.
3 Banach uzaylarının geometrik yapıları hakkında detaylı bilgi edinilecektir.
4 Banach uzayları üzerinde tanımlanan zayıf topoloji kavramının temellerinin öğrenilmesi beklenilmektedir.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
2 Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
3 Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
4 Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
5 Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
6 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
7 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
8 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
9 Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
10 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
11 Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
12 Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
13 Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
14 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
15 Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 4 40
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı R. E. Megginson, Introduction To Banach Space Theory, Springer- Verlag, 2001.
Yardımcı Kaynaklar J. B. Conway, A Course in Functional Analysis, Springer-Verlag, 1990 H.H. Schefer, Topological Vector Spaces, Springer-Verlag, New York Heidelberg Berlin, 1971.

Ders İle İlgili Dosyalar