Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TELEVİZYON ELEŞTİRİSİ Birinci Düzey RTS 436 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FARUK SADIÇ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DOKTOR FARUK SADIÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans, Örnek çözümleme
Dersin Amacı İletişim, kültür, kültür çalışmaları ve iletişim kuramları çerçevesinde bir televizyon programının analizini yapabilmek, seyredilen programların hedef izler kitle beklentilerine uygun olup-olmadığını çözümleyebilmektir.
Dersin Tanımı Kitle toplumunun en önemli mesaj üretim araçlarından biri olan televizyonun gücü ve etkileri konusunda televizyona dair öğrencilerin bilgilendirilmesi

Dersin İçeriği
1 Niçin televizyon izliyoruz?
2 Toplumsal sınıflar ve televizyonun anlamı
3 Aile ve televizyon; çocuk ve televizyon
4 Toplumsal cinsiyet ve televizyon
5 Şiddet ve televizyon
6 Bilgi alma özgürlüğü ve televizyon
7 Medya özgürlüğü ve televizyon
8 Medya özgürlüğü ve televizyon
9 Kullanımlar ve doyumlar, etkiler ve üçüncü kişi etkisi yaklaşımı
10 Globalleşme ve medya
11 Dijitalleşme ve televizyon, globalleşme ve televizyon
12 Medya ve toplumsal sorumluluk çerçevesinde televizyonun yeri
13 Medya etiği ve televizyon
14 İletişimde kültürel yapılar
15 İletişimde kültürel yapılar
16 Kültürel Yapı ve TV ilişkisi
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kitle iletişim kuramları çerçevesinde televizyon metin ve mesajlarının analizini yapabilir
2 Televizyon program anlatı özelliklerine göre bir televizyon programının çözümlemesini yapabilir
3 İletişim kuramları çerçevesinde bir televizyon programının analizini yapabilir
4 Televizyon programlarının hedef izler kitle beklentilerine uygun olup-olmadığını çözümleyebilir,
5 Dijitalleşme ve globalleşmenin televizyon üzerine etkilerini kavrayabilir
6 Televizyonun sorumlulukları ve etik konusunu çözümleyebilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     91
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Globalleşme, popüler kültür ve medya, Erol Mutlu, Ütopya yayınevi, 2005, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Tolumsal İletişim, Nurçay Türkoğlu, Kalemus Yayınları, 2007, İstanbul. Televizyonu Anlamak, Erol Mutlu, Ayraç Yayınları,İstanbul.

Ders İle İlgili Dosyalar