Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EĞİTİME GİRİŞ İkinci Düzey BSÖ101 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KENAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ.DR. SERDAR SUCAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, eğitim biliminin temel kavramlarını tanımak, eğitimin sosyal, psikolojik, felsefi, politik, ekonomik ve tarihsel temellerini irdelemek, eğitim biliminde araştırma yöntemlerini tanımak, öğretmenlik mesleği ve öğretmenin niteliklerini açıklamak, öğretmen eğitiminin özelliklerini ve gelişimini tanımak, öğretmen eğitimindeki gelişmeleri analiz etmek ve eğitim bilimindeki yönelimleri irdelemektir.
Dersin Tanımı Eğitimin gelişimi, kavramları, yayınları, meslek alanları, eğitim ve performans ile ilişkilerinin verilmesi.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı
2 Eğitime ilişkin temel kavramlar
3 Öğretmenlik mesleğinin özellikleri ve ilkeleri
4 Eğitimin tarihsel gelişimi
5 Eğitimin felsefi ve psikolojik temelleri
6 Eğitimin felsefi ve psikolojik temelleri
7 Eğitimin sosyal temelleri
8 Eğitimin hukuki temelleri
9 Eğitimin ekonomik ve politik temelleri
10 Eğitim bilimlerinde yöntem
11 Eğitimin işlevleri
12 Eğitim ve ekonomi
13 Türk eğitim sistemi
14 Eğitimin toplumsal değişme ve yenileşmeye etkileri
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 MESLEK KAVRAMINI AÇIKLAR
2 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİNİ SIRALAR
3 SINIF VE OKUL ÇEVRESİNİ TANIMLAR
4 EĞİTİMİN SOSYAL, POLİTİK VE EKONOMİK TEMELLERİNİ AÇIKLAR
5 EĞİTİMİN BAZI ALANLARLA (PSİKOLOJİ,FELSEFE,HUKUK,EKONOMİ) İLİŞKİLERİNİ YORUMLAR
6 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE GENEL İŞLEYİŞİNİ ÖRNEKLER
7 EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARINI KARŞILAŞTIRIR
8 MESLEK KAVRAMINI AÇIKLAR
9 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİNİ SIRALAR
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 1 4
Ödevler 1 16 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     85
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Çelik, V.; Eğitimsel Liderlik, Pegem A Yayımevi, 200, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Werner, I.; Liderlik ve Yönetim, (Çev: Ünver, V), 1993 Hunt, J, V.; Yönetici için Örgüt İçindeki davranışlar Klavuzu, 1999 Karaküçük, S.; Rekreasyon “Kavram, Kapsam ve Bir Araştırma”, 2005, Ankara.

Ders İle İlgili Dosyalar