Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MİMARİ ANİMASYON Birinci Düzey MİMS26 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MURAT ÇAĞLAR BAYDOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere bilgisayar ortamında 3Boyutlu modeller üzerinden durağan ve hareketli görüntüler (animasyonlar) üretme yetisini kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Ders kapsamında öğrencilere mimari sunuma yönelik 3Boyutlu animasyon prensipleri ve teknikleri tanıtılacaktır. Ders, video dosyası analizi, zamanlama, video formatları vb temel animasyon konuları ile başlayarak, 3D Studio MAX ve Adobe Premiere programları ile animasyon key'leri yaratma, transformlar, kamera (pan, zoom, vb) ve nesne hareketleri, kamera odak mesafeleri canlandırılması, kamera alan derinliği efekti, trackview (Curve Editor ve Dope Sheet ile) animasyon kontrolü, yayın formatının seçilmesi ve özelleştirilmesi (PAL, NTSC, Film vb.), mevcut animasyon için zamanın yeniden ölçeklendirilmesi(scale time), hareket fluluğu (motion blur) efekti, zaman (tarih saat) ve konuma (enlem-boylam) bağlı güneş ışığı simulasyonu, temel ve vray aydınlatma konuları, temel ve vray renderin konuları (giriş seviyesi), video/ses montaj/düzenleme gibi ileri animasyon/video üretimi genel başlıklarını içerir.

Dersin İçeriği
1 3B Animasyon ve dersin işlenişi hakkında bilgilendirme. Ders materyallerinin tarifi ve kullanılacak yazılımların incelenmesi.
2 Video dosyası analizi ve animasyon/video üretimi temel kavramların anlatımı, Flip book yöntemi kısa bilgilendirme ve sınıf içi kısa uygulama
3 3DsMAX ile temel animasyon konularının uygulamalı anlatımı, Time configuration penceresi ve video formatları, belirli zaman aralığında gösterilecek kare sayısı ve yayın formatına göre çıktı boyutlarının ayarlanması. Zaman çubuğu ve animasyon anatharları (giriş seviyesi)
4 Transformlar (move, scale, rotate) için Animasyon anahtarları ekleme (autokey ve set key yöntemleri), parametrik değerler için animasyon anahtarı ekleme, material editor üzerinden malzemelerin canlandırılması, Motion kontrol ile trajectories ile yörünge çizgisi üzerinden canlandırma.
5 Sanal kamera yaratımı ve parametrelerinin tanıtımı, Vray kameralar ile karşılaştırmalı anlatımı ve sınıf içi uygulama
6 Dış Mekan canlandırması için kameralar ile uygulama.
7 Dış Mekan animasyonunun temel scanline render ile video dosyası haline getirilmesi
8 Vray sun ve Vray PhsicalCam ile aydınlatma ve render ayarları, sınıf içi uygulama
9 İç Mekan canlandırması için kameralar ile çalışma (yörünge animasyonu ve animasyon keylerinin elle düzenlenmesi)
10 Vize Sınavı
11 Vray render motoru ile iç mekan canlandırılmasının render ayarları ve video üretimi
12 Adobe Premiere ile üretilen görüntülerin düzenlenmesi ve ses/müzik eklenmesi konularının anlatılması
13 Adobe Premiere ile video geçişleri, video efektleri ve yazı ekleme, video ve ses kanalları ekleme/çıkarma ve video import/export konuları uygulamalı anlatım.
14 3dsmax vb 3boyutlu programlar ile oluşturulmuş görüntülerin gerçek video görüntüsü üzerine Adobe Premiere ile birleştirilmesi, Alpha key, Chroma key ve Green/Blue box yöntemlerinin anlatımı ve uygulama çalışması.
15 Tasarım çalışması
16
17 .
18 .
19 .
20 .

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mimari sunuma yönelik 3Boyutlu animasyon prensipleri ve tekniklerinin öğrenilmesi
2 video dosyası analizi, zamanlama, video formatları vb temel animasyon konularının kavranması
3 bilgisayar ortamında 3Boyutlu modeller üzerinden durağan ve hareketli görüntüler (animasyonlar) üretme yetisinin kazanılması
4 3D Studio MAX ve Adobe Premiere programları ile animasyon key'leri yaratma, transformlar, kamera (pan, zoom, vb) ve nesne hareketlerinin öğrenilmesi.
5 Kamera odak mesafeleri canlandırılması, kamera alan derinliği efekti, trackview (Curve Editor ve Dope Sheet ile) animasyon kontrolü, yayın formatının seçilmesi ve özelleştirilmesi (PAL, NTSC, Film vb.)
6 Mevcut animasyon için zamanın yeniden ölçeklendirilmesi(scale time), hareket fluluğu (motion blur) efekti, zaman (tarih saat) ve konuma (enlem-boylam) bağlı güneş ışığı simulasyonu, temel ve vray aydınlatma konularının öğrenilmesi.
7 Temel ve vray renderin konuları (giriş seviyesi), video/ses montaj/düzenleme gibi ileri animasyon/video üretimi genel başlıklarının öğrenilmesi.
8 .
9 .
10 .

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2 Tasarım Düşüncesi Becerisi
3 Kuramsal Bilgi Becerisi
4 Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5 Eleştirel Düşünme
6 Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7 Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8 Geniş Kapsamlı Tasarım
9 İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10 Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11 Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12 Taşıyıcı Sistemler
13 Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14 Proje ve Yapım Yönetimi
15 Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16 Sürdürülebilir Tasarım
17 Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18 Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19 Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 1 4
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı • Poly-Modeling with 3ds Max: Thinking Outside of the Box. Todd Daniele, (2009). Focal Press: Burlington, USA.
Yardımcı Kaynaklar • 3ds Max at a Glance. GeorgeMaestri, (2008). Wiley Publishing, USA. • The Complete Animation Course, Chris Patmore, Thames & Hudson (2003), London. • The Art of Stop-Motion Animation, Ken A. Priebe, Course Technology PTR; 1 edition (July 11, 2006), USA.

Ders İle İlgili Dosyalar