Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
REAKTİF ARA ÜRÜNLER Üçüncü Düzey KİM 576 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yalnızca Lisansüstü öğrencilere yönelik açılan derstir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. İSMAİL YILDIRIM, Prof. Dr. Zülbiye KÖKBUDAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Ders tanımı içerisinde belirlenmiş olan ait konuların öğrencilere verilmesi.
Dersin Tanımı Organik bileşiklerin reaksiyonlarında yer alan, mekanizmalarda bulunan reaktif araürünleri tanıtmak, sınıflandırmak ve özelliklerini açıklamaktır. Karbokatyonlar, karbanyonlar, serbest radikaller, karbenler ve nitrenler. Ara ürünlerin reaksiyonlarını vermek.

Dersin İçeriği
1 Organik bileşiklerin reaksiyonlarında yer alan, mekanizmalarda bulunan reaktif araürünleri tanıtmak,
2 Reaktif araürünleri sınıflandırmak ve özelliklerini açıklamak, tanıtmak.
3 Karbokatyonlar, yapıları, kararlılıkları, oluşumları ve düzenlenmeleri,
4 Klasik Karbokatyonlar, Wagner-Meerwein çevrilmesi, Pinakol-Pinakolon Düzenlenmesi,
5 Nonklasik Karbokatyonlar, Nametkin düzenlenmesi, Hidrür kayması, Bazik Favorski çevrilmesi.
6 Elektronca fakir Azot merkezine kaymalar: Beckmann ve Neber çevrilmeleri.
7 Elektronca fakir Oksijen merkezine kaymalar: Baeyer-Villiger Oksidasyonu.
8 ARA SINAV
9 Karbanyonlar, yapıları, kararlılıkları, oluşumları ve Elektrofilik düzenlenmeleri,
10 Karbenler, yapıları, oluşum reaksiyonları, Diazo bileşikleri ve alfa eliminasyonları. Karbenlerin sikloadisyon, inzersiyon reaksiyonları ve Wolff, Arndt-Eistert düzenlenmeleri,
11 Azetür ve nitrenler, sentezleri. Curtius, Schmidt, Lossen, Hofmann düzenlenmeleri
12 Nitrenlerin sikloadisyon ve inzersiyon reasiyonları.
13 Serbest radikaller, yapıları, kararlılıkları, oluşumları ve reaksiyonları, bölünme, kenetlenme ve disproporsinasyonları.
14 Radikalik katılma, Birch indirgemesi, Di-pi-metan çevrilmesi ve diradikaller. Singlet Oksijen, eldesi ve tepkimeleri...
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 To be successful the students have to continue to lessons (42 hours), to repeat the topics at home (42 hours) to make homework given at the end of topics (42+12 hours), and to repeat generally all topics all exam periods (42 hours). (Total 180 hours/25 = 7,5 ECTS)
2 It is for course of Oxidation-Reduction Reactions in Organic Chemistry. It is ready Organic base the courses of Advanced, Specialized and Synthetic Organic Chemistry and Organic Chemistry Laboratories at master terms.
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
2 Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
3 Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
4 Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
5 Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
6 Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
7 Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
8 Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
9 Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
10 Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 7 1 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 32 32
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 1 7
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Üniversite Organik Kimya Kitapları...
Yardımcı Kaynaklar METİN BALCI, Reaksiyon Mekanizmaları, TÜBA Ders Kitapları, Ankara, 2008.

Ders İle İlgili Dosyalar