Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SANAT SOSYOLOJİSİ Birinci Düzey SOS455 Seçmeli 7 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOk
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. KORAY DEĞİRMENCİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Sanatın toplumsal anlamlarını öğrenciye tanıtmayı ve sanata sosyolojik bakışı öğrencilere kazandırmayı hedefler.
Dersin Tanımı Sanata sosyolojik bakış açılarını ele alır.

Dersin İçeriği
1 Sanatın sosyolojik tanımı
2 Genel kavramlar ve tanımlar
3 Sanat tarihi ile ilgili genel kavramlar 1
4 Sanat tarihi ile ilgili genel kavramlar 2
5 Frankfurt Okulu''''nun sanata bakışı ve kültür endüstrisi kavramı
6 Pierre Bourdieu''''nun sanata bakışı 1
7 Pierre Bourdieu''''nun sanata bakışı 2
8 Howard Becker ve sanat dünyaları kavramı 1
9 Howard Becker ve sanat dünyaları kavramı 2
10 Alandan Örnekler 1: Fotoğrafın erken dönemi ve toplum
11 Alandan Örnekler 2: Görme biçimleri tüketim toplumunda sanat
12 Alandan Örnekler 3: Müziğin küreselleşmesi
13 Alandan Örnekler 4: Van Gogh örneği
14 Genel değerlendirme ve sonuç.
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sanat ile toplum arasındaki ilişkileri kurmak
2 Sanata sosyolojik bir bakış açısı kazandırmak
3 -
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sosyoloji alanıyla ilgili gerekli olan kuramsal ve kavramsal bilgiye sahip olur.
2 Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal yapıyı, kurum ve süreçlerin işleyişini ve toplumsal eylemi anlama ve açıklayabilmede kullanabilir.
3 Sosyoloji alanıyla ilgili temel kuramsal yaklaşımları ve kavramları kullanarak sosyolojik analizler yapabilir.
4 Sosyoloji alanında edindiği bilgileri toplumsal gerçekliği anlamada ve toplumsal sorunları çözmede kullanabilir.
5 Sosyoloji alanında edindiği temel bilgi ve becerileri ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
6 Sosyoloji alanıyla ilgili bir sosyal araştırmayı gözlem safhasından başlayarak lisans seviyesinde edindiği bilgi ve becerilerle kendi başına proje önerisi tasarlayarak bunu yazabilecek niteliğe ulaştırabilir.
7 Sosyoloji alanında edindiği bilgi ve beceriler ile eleştirel ve analitik düşünme yaklaşımı geliştirir.
8 Sosyoloji alanıyla ilgili yerel ve küresel düzeydeki gelişmeleri takip eder ve bunlara ilişkin öngörüde bulunabilir.
9 Sosyoloji alanıyla ilgili araştırma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim sağlayarak hem mesleki hem de vatandaşlık gerekliliği olan toplumsal sorumluluğa dair olumlu tutum geliştirir.
10 Sosyoloji alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini disiplinler arası bir perspektifle sosyal süreçlere uygulayabilir.
11 -
12 -
13 -
14 -
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 4 24
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Aylin Dikmen Özarslan. 2005. Sanat ve Sosyoloji. İstanbul: Bağlam Yayıncılık (Soykan) Nathalie Heinich. 2013. Sanat Sosyolojisi. İstanbul: Bağlam Yayıncılık. Vera Zolberg. 2014. Bir Sanat Sosyolojisi Oluşturmak. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi
Yardımcı Kaynaklar David Swartz. 2011. Kültür ve İktidar. İstanbul: İletişim. Güney Çeğin. 2007. Ocak ve Zanaat - Pierre Bourdieu Derlemesi. İstanbul: İetişim (Göker). Howard S. Becker. 2013. Sanat Dünyaları. İstanbul: Ayrıntı. J.D Wacquant ve Pierre Bourdieu. 2003. Düşünümsel Bir Antropoloji İçin Cevaplar. İstanbul: İletişim Yayınları (Bourdieu). John Berger. 2013. Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları. Jonathan Crary. 2015. Gözlemcinin Teknikleri: On Dokuzuncu Yüzyılda Görme ve Modernite. İstanbul: Metis Yayınları. Koray Değirmenci. 2009. "Dünya Müziği Söyleminde Romanlık Ve Roman Müzik Icrası: Hüsnü Şenlendirici Ve Selim Sesler Örneği", Toplum ve Bilim 114:159-187. Koray Değirmenci. 2016. Fotoğrafın İmgeleri: Temsil, Gerçeklik ve Dijital Çağda Fotoğraf. İstanbul: Doğu Kitabevi. Martin Heidegger. 2007. Sanat Eserinin Kökeni. Ankara: De Ki Yayınları. Michel Foucault. 2015. Kelimeler ve Şeyler. İstanbul: İmge Kitabevi. Nathalie Heinich. 2013. Sanat Sosyolojisi. İstanbul: Bağlam Yayıncılık. Phil Slater. 1998. Frankfurt Okulu. İstanbul: Kabalcı. Theodor W. Adorno. 2007. Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi. İstanbul: İletişim (Adorno, Horkheimer). Vera Zolberg. 2014. Bir Sanat Sosyolojisi Oluşturmak. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi Walter Benjamin. 2013. Fotoğrafın Kısa Tarihi. İstanbul: Agora.

Ders İle İlgili Dosyalar