Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GELENEKSEL YAPILARDA MALZEME BOZULMALARI VE KONSERVASYON TEKNİKLERİ İkinci Düzey MİM 612 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HAYRİYE HALE KOZLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Restorasyon uygulamalarında malzeme koruma çalışmalarının yeri, önemi ve konservasyon teknikleri konusunda genel teorik bilgilerin verilmesi
Dersin Tanımı Restorasyon uygulamalarında malzeme koruma çalışmalarının yeri, taş koruma teorisi ve uygulamaları, taşların bozulma süreçleri, temizleme ve sağlamlaştırma teknikleri, harç ve sıvaların karakterizasyonu, onarım harcı önerileri, ahşap, kerpiç, tuğla, çini ve metallerin bozulma türleri ve konservasyon teknikleri

Dersin İçeriği
1 Ders hakkında genel bilgilendirme
2 Tarihi yapılarda bozulma türleri ve nedenleri-İç nedenler
3 Tarihi yapılarda bozulma türleri ve nedenleri-Dış nedenler
4 Tarihi yapılardaki bozulma türlerine yönelik müdahale yöntemleri
5 Tarihi yapılardaki bozulma türlerine yönelik müdahale yöntemleri, Öğrenci sunumları
6 Geleneksel yapı malzemeleri, koruma çalışmalarında konservasyon tekniklerinin yeri ve önemi
7 Geleneksel yapılarda kullanılan taş malzemeler ve bozulma türleri
8 Arasınav
9 Taş malzemelerde bozulmalara yönelik koruma teknikleri
10 Taş malzemelerde bozulmalara yönelik koruma teknikleri, Öğrenci sunumları
11 Geleneksel yapılarda kullanılan ahşap malzemeler ve bozulma türleri
12 Ahşap malzemelerde bozulmalara yönelik koruma teknikleri, Öğrenci sunumları
13 Geleneksel yapılarda kullanılan tuğla ve kerpiç malzemeler ve bozulma türleri
14 Tuğla ve kerpiç malzemelerde bozulmalara yönelik koruma teknikleri, Öğrenci sunumları
15 Geleneksel harç ve sıvalar
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Geleneksel yapı malzemelerindeki bozulmaları ayırt eder.
2 Tarihi yapılarda bozulma nedenleri ve türleri ile ilgili bilgileri kavrar.
3 Koruma projelerinde konservasyon raporu için gerekli ön hazırlıkları öğrenir.
4 Restorasyon uygulamalarında malzeme koruma alanında disiplinlerarası çalışmalarda rolünü ve farklı disiplinlerdeki uzmanlara ilgili analizleri yönlendirmesi gereken durumları öğrenir.
5 Geleneksel yapı malzemelerine ne tür müdahaleler yapılabileceği konusunda bilgi edinir.
6 Dönem boyunca teorik derslere devam ederek bu bilgiler bağlamında ödev hazırlaması gereken konularda araştırmalar yaparak sunar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 3 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 10 50
Ödevler 3 1 3
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 6 10 60
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar