Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİREYLERARASI İLETİŞİM Birinci Düzey REH311.5 Seçmeli 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SEDA DERİNALP ÇANAKÇI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NİHAT ÇEŞMECİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Dersin temel amacı öğrencilerin dinleme, konuşma, sözlü ve sözsüz iletişim gibi bireylerarası iletişim konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve bireylerarası iletişimle ilgili temel kavram ve ilkeler konusunda yeterlilik kazandırmaktır.
Dersin Tanımı İletişim kavramının tanımı ve önemi, İletişim süreci, İletişim biçimleri (Sözlü, sözsüz iletişim, beden dili, yazılı iletişim), İletişim hataları, Etkin konuşma ve dinleme, İyi bir iletişimde dikkat edilmesi gereken konular, iyi bir iletişimin faydaları, Empati

Dersin İçeriği
1 İletişimin Tanımı, Önemi ve Turist Rehberliğinde İletişimin Yeri
2 İletişim Süreci ve Öğeleri
3 İletişim Biçimleri
4 Sözel İletişim
5 İletişimde Etkin Konuşma
6 İletişimde Etkin Dinleme ve Empati
7 Yazılı iletişim
8 Sözsüz İletişim ve Beden Dili
9 İletişimde Davranış Biçimleri
10 Grup İletişimi ve Örgüt İçi İletişim
11 Çevrimiçi İletişim (Sanal İletişim)
12 Kültür ve İletişim
13 Turizmde Kültürlerarası İletişim
14 İletişimde Kalite ve İletişim Hataları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci, bireylerarası iletişimle ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
2 Öğrenci, iletişim sürecinin nasıl işlediğini ve temel iletişim unsurlarını açıklayabilir.
3 Öğrenci, iletişim türlerini ve iletişim araçlarını açıklayabilir.
4 Öğrenci, iletişime yönelik engellerin neler olduğunu sıralayabilir ve iletişimle ilgili sorunları yorumlayabilir.
5 Öğrenci, iletişimin etkinliğini arttırmak için nelerin yapılabileceğini açıklayabilir.
6 Öğrenci, turist rehberliğinde grupiçi iletişimin dinamiklerini bilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
6 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
7 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
10 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
12 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
13 Bir turu planlar, uygular ve denetler.
14 İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
15 Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
20 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 3 6
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 7 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Orhon, E. Nezih ve Eriş, Ufuk (Ed.). (2012). İletişim Bilgisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını, Yayın No 2712.
Yardımcı Kaynaklar Eroğlu, Erhan ve Yüksel, Ahmet, H (Ed.). (2019). Etkili İletişim Teknikleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını, Yayın No 2775. Kartarı, Asker (2014). Kültürlerarası İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını, Yayın No 2820.

Ders İle İlgili Dosyalar