Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
METAL MATRİKSLİ KOMPOZİTLER II İkinci Düzey MKM 596 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön Koşul dersi yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Fehmi NAİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Mustafa HAMAMCI
Dersin Veriliş Şekli Sınıf ortamında
Dersin Amacı Metal matriksli kompozit üretim teknolojilerini öğretme, üretim tekniklerinin ürün özelliklerine etkilerini öğretmek.
Dersin Tanımı Metal matriksli kompozitlerin, matriks takviye elemanı ve kompozitten beklenilen performans üçgeninde üretim teknikleriyle ürün özelliklerinin ilişkilerini ortaya koyan ve uygun üretim tekniğinin seçimini sağlayan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Sıvı faz işlemleri
2 İnfiltrasyon işlemleri
3 Yayınım süreçleri, karıştırmalı döküm, basınçlı döküm,
4 Katılaşma ve katılaşma sürecinde matriks takviye elemanı davranışı
5 Katı faz işlemleri, toz metalurjisi
6 Deformasyan işlemleri, Ekstrüzyon, haddeleme, dövme
7 Kompozit takozların deformasyon karakteristikleri
8 ARA SINAV
9 Laminar yapıların üretim teknikleri
10 Fonksiyonel kademelendirilmiş yapıların üretim teknikleri
11 Metalik köpüklerin üretim teknikleri
12 Üretim tekniklerinin ürün özelliklerine etkileri
13 Fonksiyonel kompozitlerin üretimi
14 Metal matriksli kompozitlerin endüstriyel uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matriks takviye elemanı ilişkisini gözeterek uygun üretim yöntemini belirler.
2 Üretim tekniğinin ürün özelliklerine etkisini bilerek istenilen belirli bir ürün özelliği için üretim tekniğini modifiye edebilir.
3 Fonksiyonel bir ürünün üretimi için optimum üretim sürecini seçer.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11 Etkin iletişim kurma becerisi
12 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14 Çağın sorunları hakkında bilgi
15 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 8 5 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 7 7
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 5 3 15
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 8 3 24
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 1 20
Ödev 0 20
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı S. Suresh, A. Mortensen, A. Needleman, Fundamentals of metal –Matrix Composites, 1993
Yardımcı Kaynaklar F.Nair, Metal Matriksli KOmpozitler, Ders Notları

Ders İle İlgili Dosyalar