Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİREYSEL UYGULAMA 3: İNCELEME VE YORUM Birinci Düzey RES307 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NEVİN ENGİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. ÖZLEM GÖK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. DİLEN AY
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı SANATSAL FARKINDALIK VE ÜRETİMLERDE DİSİPLİNLERARASI BAĞLAMI OLUŞTURABİLME
Dersin Tanımı DİSİPLİNLER ARASI BAKIŞ AÇISI KAZANARAK BAĞLAM OLUŞTURABİLME VE SANATSAL ÜRETİLERİNE YANSITABİLME.

Dersin İçeriği
1 ÖĞRENCİLERİ TANIMA DERSİN İÇERİĞİ VE DEGERLENDİRME HAKKINDA BİLGİ VERME. PORTFOLYO HAZIRLIĞI HAKKINDA BİLGİ VERME.
2 ÖĞRENCİLERİN GEÇMİŞ ÇALIŞMALARINA ODAKLANAN SUNUMLARINI DEGERLENDİRME
3 ÖĞRENCİLERİN GEÇMİŞ ÇALIŞMALARINA ODAKLANAN SUNUMLARINI DEGERLENDİRME.
4 BİREYSEL DANIŞMANLIK SÜREÇ DEGERLENDİRME
5 MOTİVASYON NESNELERİNDEN HAREKETLE UYGULAMALAR
6 MOTİVASYON NESNELERİNDEN HAREKETLE UYGULAMALAR
7 Vize
8 RESİMDE MEKAN VE RENK UYGULAMALARI SÜREÇ DEGERLENDİRME
9 RESİMDE MEKAN VE RENK UYGULAMALARI SÜREÇ DEGERLENDİRME
10 DİSİPLİNLER ARASI ÜRETİME YÖNELİK PROJE HAZIRLAMA BİREYSEL DANIŞMANLIK
11 PROJENİN BELİRLENMESİ. SERGİLEME YÖNTEMLERİ
12 PROJE UYGULAMA VE GEREKLİ ALANLA İŞ BİRLİĞİ
13 PROJE UYGULAMA SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
14 PROJE UYGULAMA SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Müzecilik ve müze eğitimi ile ilgili tarihsel ve kuramsal bilgilere sahip olabilme
2 Müzelerin türlerini işlevlerini ve gerçekleştirdikleri etkinlikleri ülkemiz ve dünya örnekleri üzerinden inceleyerek öğrenebilme
3 Müze eğitimi temel çalışmalarını gerçekleştirme bilgi toplama, döküman toplama ve çalışma raporları hazırlayarak öğrendiklerini belgeleyebilme
4 Müze ve galerilerin sanat hayatına katkılarını kavrama
5 Çok alanlı sanat eğitimi yönteminin tüm disiplinleri ile bu alanda nasıl kullanılmakta olduğunu kavrama ve kendi çalışmalarında hayata geçirebilme
6 Müze eğitimi dersi sürecinin sonunda bir uygulama ile yeni bir üründe kendi deneyim ve görüşlerini yansıtabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2 Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3 Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4 Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5 Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6 Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7 Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8 Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9 Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10 Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11 Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12 Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13 Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14 İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15 Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 1 4
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 1 3
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar HOOPER-GREENHİLL, Eilean (1999a). Müze ve Galeri Eğitimi. (Çev. Meltem Örge EVREN, Emine Gül KAPÇI), Yay. Haz. Bekir ONUR, Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları. BUYURGAN Serap, MERCİN Levent, “Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları”, Ankara İŞ BANKASI Kültür Yayınları Türkiye Müzeleri İŞ BANKASI KÜLTÜR YAYINLARI, Türkiye Müzeleri KAHRAMAN H. Bülent, 2005. “Sanatsal Gerçeklikler, Olgular ve öteleri…” Agora Kitaplığı, İstanbul LYNTON Nobert, 2004. “Modern Sanatın Öyküsü”, Remzi Kitapevi, İstanbul ÖZSOY Vedat, 2003. “Görsel Sanatlar Eğitimi”, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara ABUNGU, George H. O. (2001). Museums: Arenas for Dialogue or Confrontation. Icom News (Newsletter Of The International Council Of Museums), 54, No:3. 19 General Conference, Barcelona. AKMEHMET, Kadriye Tezcan (2003). Eğitim Ortamı Olarak Müzeler. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi. BUFFINGTON, Melanie L. (2005). Museum and the Interpretation of Visual Culture. Studies in Art Education. 46 (3). 275-279.

Ders İle İlgili Dosyalar