Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DYNAMICS-II (KINETICS) Birinci Düzey ME 204 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. M. Kemal Apalak
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Kemal ARSLAN
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilere mekanizmalarda kuvvet etkisini dikkate alarak analiz yapma hakkında bilgi vermek ve mühendislik problemlerini çözmelerini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Öğrencilere mekanizmalarda kuvvet ve kütle etkisini dikkate alarak analiz yapma hakkında bilgi vermek ve mühendislik problemlerini çözmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği
1 Maddesel nokta kinetiği
2 Doğrusal hareket
3 Eğrisel hareket(Kartezyen, Normal teğetsel koordinatlarda ve Kutupsal koordinatlarda)
4 İş ve Enerji
5 İmpuls ve Momentum
6 Maddesel nokta sistemlerinin kinetiği
7 Hareket denklemleri; İş ve Enerji, İmpuls ve Momentum
8 Sabit ve Değişken kütle akışı
9 Katı cisimler kinetiği: Hareket denklemleri
10 Ara sınav
11 İş ve enerji; İmpuls ve Momentum
12 Maddesel nokta titreşimi
13 Serbest ve zorlanmış titreşimler
14 Katı cisim titreşimi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Maddesel nokta kinetiğinde; kartezyen, normal-teğetsel ve kutupsal koordinatlarda kuvvet analizi yapabilmek
2 Maddesel nokta kinetiğinde; iş-enerji ve impuls-momentum konuları hakkında bilgi sahibi olmak
3 Maddesel noktalar sisteminin kinetiğinde; hareket denklemleri, iş-enerji, impuls-momentum, sabit ve değişken kütle akışı konularında bilgi sahibi olmak
4 Katı cisim kinetiğinde; hareket denklemleri, iş-enerji, impuls-momentum konularında bilgi sahibi olmak
5 Maddesel nokta ve katı cisim titreşimi, serbest ve zorlanmış titreşim konuları hakkında bilgi sahibi olmak
6 İlgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi kazanmak
7 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanmak
8 Kinetik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanmak
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 2 50
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı J.L.Meriam, L.G. Kraige, Engineering Mechanics, Dynamics.
Yardımcı Kaynaklar F. Beer, Engineering Mechanics, Dynamics. R.C.Hibbeler,Engineering Mechanics, Dynamics.

Ders İle İlgili Dosyalar