Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RUMİNANTLARDA GASTROİNTESTİNAL SİSTEM HASTALIKLARI Birinci Düzey VİH 601 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET ÇİTİL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ÇİTİL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin Amacı Ruminantlarda gastrointestinal sistem hastalıklarında teşhis, tedavi ve diğer yaklaşımlarının öğretilmesidir.
Dersin Tanımı Bu ders ruminantlarda gastrointestinal sistemde görülen enfeksiyöz ve nonenfeksiyöz problemleri öğreten derstir.

Dersin İçeriği
1 Sindirim Sisteminin Klinik Muayenesi
2 Ağız Boşluğu ve Çevre Dokuların Hastalıkları
3 farinks Hastalıkları
4 Özefagus Hastalıkları
5 Rumen Hastalıkları
6 Retikulum Hastalıkları
7 Omasum Hastalıkları
8 Abomasum Hastalıkları
9 sınav
10 Barsak Hastalıkları
11 Barsak Torsiyonu
12 Sekum Dilatasyon ve Torsiyonu
13 Sindirim Sisteminin Doğmasal Defektleri
14 Neoplastik Oluşumlar ve Periton Hastalıkları 1
15 Neoplastik Oluşumlar ve Periton Hastalıkları 2
16 sınav
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenci ruminantlarda gastrointestinal sistem hastalıklarını öğrenir.
2 Bu dersi alan öğrenci ruminantlarda gastrointestinal sistem hastalıklarının klinik teşhisini öğrenir.
3 Bu dersi alan öğrenci ruminantlarda gastrointestinal sistem hastalıklarının laboratuvar teşhisini öğrenir.
4 Bu dersi alan öğrenci ruminantlarda gastrointestinal sistem hastalıklarının ayırıcı tanısını öğrenir.
5 Bu dersi alan öğrenci ruminantlarda gastrointestinal sistem hastalıklarının tedavisini öğrenir.
6 Bu dersi alan öğrenci ruminantlarda gastrointestinal sistem hastalıklarından korunmayı öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 1 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Gül Y., 2002. Geviş Getiren Hayvanların İç Hastalıkları, Özkan Matbaacılık Ltd. Şti., Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Smith B.P., 1996. Large Animal Internal Medicine, Mosby, London, Boston, Philadelphia. Ok, M. 2005. Veteriner Nöroloji. Selçuk Üniversitesi Basımevi-Konya Tarık Bilal, 2013, Sığır Hastalıkları Hasan Batmaz, 2012, Koyun ve Keçilerin İç Hastalıkları

Ders İle İlgili Dosyalar