Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RÖPORTAJ VE SÖYLEŞİ TEKNIKLERİ Üçüncü Düzey URTS 231 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. DENİZ ELİF YAVALAR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğretim Üyesi Deniz Elif Yavalar
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere mesleki anlamda söyleşi tekniklerinin neler olduğunun anlatılmasını ve sözlü anlatım becerileri kazandırmak amacıyla verilmektedir.
Dersin Tanımı Mesleki anlamda sunum ve söyleşi becerilerinin geliştirilmesine yönelik kuramsal ve uygulamalı bilgilerin verilmesi.

Dersin İçeriği
1 Röportajın Tanımı ve Türleri
2 Söyleşinin tanımı ve röportaj ile arasındaki fark
3 Haber röportajı ve temel özellikleri
4 Araştırma röportajı ve örnekleri
5 Biyografik röportaj
6 Tarihi röportaj
7 Macera veya kişisel öykü röportajı
8 Magazin ve kültür- sanat röportajı
9 Radyo Röportajı
10 Televizyon söyleşisi nasıl gerçekleşmelidir?
11 Stüdyoda söyleşi uygulamaları
12 Stüdyoda söyleşi uygulamaları
13 Etkili bir sunum nasıl yapılır?
14 Sahne korkusu nedir? Sahne korkusunu etkileyen etmenler nelerdir? Sahne korkusu nasıl yenilir?
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Röportaj toplama ve yazma teknikleri konusunda temel bilgi ve becerileri tanımlar.
2 Röportaj ve söyleşi arasındaki farkı öğrenir.
3 Radyo ve Televizyon söyleşisinin nasıl yapılacağını öğrenir.
4 Röportaj türlerini öğrenir.
5 Stüdyo dışı röportajların nasıl yapılacağını öğrenir.
6 Röportajda dikkat edilmesi gereken teknik unsurları öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
2 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
3 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
4 Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
5 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
6 Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
7 Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
8 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
9 Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
10 Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
11 Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Girgin, Atilla. Söyleşi mi? Röportaj mı? Der Yayınları. İstanbul, 2007.
Yardımcı Kaynaklar N News Gathering and News Writing. eal, Robert M. News. Kessinger Publishing. 2007. Kaptan, Ali. Haberciliğin Temel Kuralları ve Röportaj Teknikleri, Türkmen Kitabevi. İstanbul, 2008 Aslan, Kemal. Soru Nasıl Sorulur? Anahtar Kitaplar Yayınevi. İstanbul, 2014.

Ders İle İlgili Dosyalar