Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SELÇUKLU SİYASİ TARİHİ II İkinci Düzey TAR 510 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUHİTTİN KAPANŞAHİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Siyasi tarihleri hakkında önceki dönemde verilen bilgilerin devamı olarak bu devletin yönetim biçimleri, iktisadî yapıları, kültürel hayatları ve dünya medeniyetine katkıları üzerinde durulacaktır. Türkiye Selçuklu Devleti hakkında bilgi verilecektir
Dersin Tanımı Türkiye Selçuklu Devleti''nin siyasi tarihi.

Dersin İçeriği
1 Türkiye Selçuklu Devletinin Yerli Kaynakları
2 Selçuklu Devletinin Kuruluşu ve I. Kılıç Arslan
3 Danişmendliler ve I. Mesud’un Devleti İhyası
4 II. Kılıç Arslan ve Süleyman Şah Devirleri
5 Siyasi İstikrar ve İktisadi İnkişaf Devri
6 Selçukluların İkbal Devri
7 ARA SINAV
8 Merkezi İdarenin Sarsılması ve Moğol İstilası
9 Muiniddin Süleyman Pervane’nin Devlete Hâkim Oluşu
10 Selçuklu Devleti ve Hanedanın Sonu
11 Selçuklularda Devlet ve Saray Teşkilatı
12 Askeri ve Adli Teşkilat
13 Dini ve İlmi Hayat
14 YARIYIL SONU SINAVI
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkiye Selçuklu Devletiyle ilgili kaynaklar öğrenilir.
2 Devletin kuruluşu ve I. Kılıç Arslan zamanı olayları öğrenilir.
3 Danişmendliler ve I. Mesud zamanı olayları öğrenilir.
4 II. Kılıç Arslan ve Süleyman Şah Devirleri zamanı olayları öğrenilir.
5 Selçukluların gelişme devri olayları öğrenilir.
6 Gerileme devri olayları öğrenilir.
7 Muiniddin Süleyman Pervane’nin zamanı olayları öğrenilir.
8 Selçuklu Devleti yıkılış olayları öğrenilir.
9 Selçuklularda Devlet ve Saray Teşkilatı öğrenilir.
10 Selçuklularda Dini ve Adli Teşkilat öğrenilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Uygulamalarla ilgili yasa yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır
3 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Osman Turan; Selçuklular Zamanında Türkiye Tarihi, Nakışlar Yayınevi, İstanbul 1984.
Yardımcı Kaynaklar Mehmet Altay Köymen; Büyük Selçuklu İmparatorluğu Tarihi, TTK, Ankara 2001; Mehmet Altay Köymen; Selçuklu Devri Türk Tarihi, TTK, Ankara 2004; Erdoğan Merçil; Müslüman Türk Devletleri Tarihi, TTK, Ankara 2006.

Ders İle İlgili Dosyalar