Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÜRETİM SİSTEMLERİNİN SİMULASYONU Üçüncü Düzey İŞL 650 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET SIDKI İLKAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, gerçek sistemlerin belirli şartlar altında nasıl davranacağını tahmin etmek için gerçek sistemin incelenmek istenen özelliğine ilişkin bir simülasyon modeli geliştirerek karar vericilerin doğru kararlar vermelerine nasıl destek sağlanabileceğini göstermektir.
Dersin Tanımı Bu derste simülasyon modellerinin ne amaçla ve nasıl kullanılacağı, simülasyonda kullanılacak verilerin nasıl toplanıp, analiz edileceği ve ARENA kullanılarak simülasyon modellerinin nasıl oluşturulacağı, doğrulanacağı, çalıştırılacağı ve simülasyon sonuçlarının nasıl yorumlanacağı konuları ele alınacaktır.

Dersin İçeriği
1 Simülasyona Giriş
2 Temel Simülasyon Kavramları
3 ARENA Kullanımı Üzerine bir Tur
4 ARENA ile Model Geliştirme
5 Örnek Olay: Özelleştirilmiş Seri Sürece karşın Genelleştirilmiş Paralel Süreç
6 Simülasyon Modelleme: Temel İşlemler ve Girdiler
7 Veri Analizi: Model Parametrelerini Belirleme ve Veriyi Dağılıma Uydurma
8 Ara Sınav
9 Örnek Simülasyon Modelleri Üzerinde Çalışma: Detaylı Operasyonları Modelleme
10 Modelleme Örnekleri - Devam
11 Terminating Sistemler için İstatistiksel Çıktı Analizi
12 Simülasyon Çalışmalarının Yürütülmesi
13 Ekip Proje Çalışmalarının Gözden Geçirilmesi
14 Proje Sunumları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler simülasyonun ne olduğunu, ne amaçla ve nasıl kullanıldığını öğreneceklerdir.
2 ARENA kullanarak temel ve orta düzeyde simülasyon modellerini tasarlayabilecek ve geliştirebileceklerdir.
3 Simülasyon için gerekli verileri toplayabilecek ve Input Analyzer kullanarak verileri analiz edebileceklerdir.
4 Simülasyon modellemede izlenmesi gereken adımları öğreneceklerdir.
5 Simülasyon modellerini interaktif debuger kullanarak nasıl doğrulayabileceklerini öğreneceklerdir.
6 Simülasyon çıktılarını anlayabilecek, analiz edebilecek ve yorumlaya bileceklerdir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 12 24
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 35
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kelton, W. David, Sadowski, Randall P., and Swets, Nancy B. (2010). Simulation with Arena, Fifth Edition. McGraw-Hill Higher Education (ISBN: 978-0-07-337628-8).
Yardımcı Kaynaklar --

Ders İle İlgili Dosyalar