Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇİZGE TEORİSİ Birinci Düzey ENM 505 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. OĞUZHAN AHMET ARIK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET DURAN TOKSARI PROF. DR. EMEL KIZILKAYA AYDOĞAN DOÇ. DR. OĞUZHAN AHMET ARIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZYÜZE
Dersin Amacı Öğrencilerin çizge teorisinin temel tanım ve kavramlarına hakim olmaları, çizge teorisi problemleri için temel teoremleri ve algoritmaları öğrenerek uygulayabilmeleri, çizge teorisinin temel bakış açılarına ve hedeflerine aşina olmaları hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Yönlü ve yönsüz graflar; yollar, döngüler, ağaçlar, Euler döngüleri, çizge teorisi problemleri (En Kısa Yol Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Maksimum Akış Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Minimum Yayılan Ağaç Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, En Küçük Maliyetli Şebeke Akış Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Sınırlı Şebeke Simpleks Algoritması, Ulaştırma Problemi, Aktarmalı Ulaştırma Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Çinli Postacı Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Gezgin Satıcı Problemi ve Çözüm Yaklaşımları, Araç Rotalama Problemleri ve Çözüm Yaklaşımları ve Yerleşim Problemleri ve Çözüm Yaklaşımları)

Dersin İçeriği
1 Çizge Teorisine Giriş: Yönlü ve yönsüz graflar; yollar, döngüler, ağaçlar, Euler döngüleri
2 Çizge Teorisine Giriş: Yönlü ve yönsüz graflar; yollar, döngüler, ağaçlar, Euler döngüleri
3 En Kısa Yol Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
4 Maksimum Akış Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
5 Minimum Yayılan Ağaç Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
6 En Küçük Maliyetli Şebeke Akış Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
7 Sınırlı Şebeke Simpleks Algoritması
8 Ara Sınav
9 Ulaştırma Problemi, Aktarmalı Ulaştırma Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
10 Çinli Postacı Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
11 Gezgin Satıcı Problemi ve Çözüm Yaklaşımları
12 Araç Rotalama Problemleri ve Çözüm Yaklaşımları
13 Yerleşim Problemleri ve Çözüm Yaklaşımları
14 Yerleşim Problemleri ve Çözüm Yaklaşımları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yönlü ve yönsüz graflar, yollar, döngüler, ağaçlar, Euler döngüleri kavramlarını öğrenir
2 En Kısa Yol Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
3 Maksimum Akış Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
4 Minimum Yayılan Ağaç Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
5 En Küçük Maliyetli Şebeke Akış Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
6 Sınırlı Şebeke Simpleks Algoritmasını öğrenip uygulayabilir
7 Ulaştırma ve Aktarmalı Ulaştırma Problemlerini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
8 Çinli Postacı Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
9 Gezgin Satıcı Problemini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir
10 Araç Rotalama ve Yerleşim Problemlerini tanımlayabilir ve çözüm yaklaşımları ile probleme çözüm üretebilir

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2 Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3 Laboratuvar güvenliği ve laboratuvarda uyulması gereken kuralları bilir. Laboratuvarda oluşabilecek riskleri belirler, bunlara karşı önlem alır, güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
4 Tıbbi laboratuvar uygulamalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibidir ve gerekli tedbirleri uygular.
5 Tıbbi laboratuvarın işleyişi ve yönetimi hakkında bilgi sahibidir ve uygulamaları yürütebilme becerisine sahiptir.
6 Laboratuvarda kullanılan cihazları, aletleri ve malzemeleri bilir. Bunları uygun olarak kullanır, bakım ve temizliğini yapar.
7 Tıbbi laboratuvar testleri için uygun örneği kuralına uygun şekilde alır. Örneklerin uygun şekilde transferini sağlar. Örnek kabul ve ret kriterlerini uygular, temel testleri yapabilir ve muhafazası gerekli olan örnekleri usulüne uygun saklar.
8 Test öncesi örnek hazırlama işlemlerini yapar, preparat hazırlar, mikroskop kullanır ve mikrobiyolojik ekim yapar. Tıbbi laboratuvar testleri sırasında ortaya çıkabilecek hataları tespit eder ve onları düzeltir.
9 Kimyasal çözelti hazırlar, laboratuvar kimyası ile ilgili temel tanımları ve özellikleri bilir.
10 Sterilizasyon - dezenfeksiyon bilgisine sahiptir ve bunları uygular.
11 Laboratuvar istatistik çalışmaları, malzeme ve kit sayımı ile miad kontrollerini yapar.
12 Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14 Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17 Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -Şebeke Optimizasyonu - Cevriye Gencer, Yunus Emre Karamanoğlu - Nobel Akademik Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Ravindra K Ahuja, Thomas L Magnanti, James B Orlin "Network Flows: Theory, Algorithms, and Applications", Prentice Hall, 1993, 978-0136175490 James R. Evans, Edward Mineka, "Optimization Algorithms for Networks and Graphs", Marcel Dekker, 1992, 978-0824786021

Ders İle İlgili Dosyalar
İndir