Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI 2 Üçüncü Düzey MAT 822 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMİN AYGÜN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Tüm Öğretim Elemanları
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin amacı , Tez Danışmanlığı I dersinde , bilimsel arastırma ve literatür tarama yapmayı, bilgileri toparlama ve yorumlama yapmayı öğrenen öğrencileri; bu bilgiler ışığında çalışılan konuların harmanlanarak tezin yazılmasını, makale hazırlamasını ve başka konularla bağdaştırılması ve karşılaştırmalarının yapılmasını öğretmektir.
Dersin Tanımı Doktora tez çalışmalarının harmanlanması, yazılması ve başka konularla ilişkilendirilmesi.

Dersin İçeriği
1 Doktora tez çalışmalarının harmanlanması, yazılması ve başka konularla ilişkilendirilmesi.
2 Doktora tez çalışmalarının harmanlanması, yazılması ve başka konularla ilişkilendirilmesi.
3 Doktora tez çalışmalarının harmanlanması, yazılması ve başka konularla ilişkilendirilmesi.
4 Doktora tez çalışmalarının harmanlanması, yazılması ve başka konularla ilişkilendirilmesi.
5 Doktora tez çalışmalarının harmanlanması, yazılması ve başka konularla ilişkilendirilmesi.
6 Doktora tez çalışmalarının harmanlanması, yazılması ve başka konularla ilişkilendirilmesi.
7 Doktora tez çalışmalarının harmanlanması, yazılması ve başka konularla ilişkilendirilmesi.
8 Doktora tez çalışmalarının harmanlanması, yazılması ve başka konularla ilişkilendirilmesi.
9 Doktora tez çalışmalarının harmanlanması, yazılması ve başka konularla ilişkilendirilmesi.
10 Doktora tez çalışmalarının harmanlanması, yazılması ve başka konularla ilişkilendirilmesi.
11 Doktora tez çalışmalarının harmanlanması, yazılması ve başka konularla ilişkilendirilmesi.
12 Doktora tez çalışmalarının harmanlanması, yazılması ve başka konularla ilişkilendirilmesi.
13 Doktora tez çalışmalarının harmanlanması, yazılması ve başka konularla ilişkilendirilmesi.
14 Doktora tez çalışmalarının harmanlanması, yazılması ve başka konularla ilişkilendirilmesi.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci, doktora tezi için gerekli araştırma ve konuları karşılaştırma disiplinini kazanabilecektir.
2 Öğrenci çalışması ile ilgili yaptığı literatür taraması uygulamaya koymayı öğrenir.
3 Öğrenci çalışmaları için topladığı gerekli verileri karşılaştırır ve yorumlar.
4 Öğrenci, tez konusunun gerektirdiği araştırma metodlarını öğrenme, geliştirme ve uygulama yetisini kazanabilecektir.
5 Tez yazım kurallarını öğrenir.
6 Farklı paket programlarında matematiksel sembollerinin yazılımını öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilme
2 Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olma
3 Matematik alanındaki bilgilerini farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni çalışmalar yapabilme
4 Uzmanlık gerektiren problemleri, bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm üretebilme
5 Kendi alanında bağımsız olarak problemler kurgulama, bu problemlerin matematiksel modellerini oluşturarak çözümler üretebilme
6 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
7 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
8 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve verimli bir şekilde kullanabilme
9 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
10 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
11 Yaptığı özgün çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde yayınlayabilme
12 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme, yorumlayabilme ve kullanbilme
13 Lisans ve lisansüstü düzeyde edinilen bilgiler temelinde bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek düzeye ulaşabilme.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 3 6
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları, makaleler
Yardımcı Kaynaklar Ders notları, makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar