Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ENSTRÜMENTAL ANALİZ METOTLARI Üçüncü Düzey ALA 533 9 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İSMAİL ÖÇSOY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. İSMAİL ÖÇSOY ve PROF. DR. İBRAHİM NARİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Enstrümental analiz cihazlarının temel prensiplerinin ve uygulamalarının öğrenilmesi
Dersin Tanımı Enstrümental analizin temel prensipleri ve uygulamaları

Dersin İçeriği
1 Elektrokimyasal metotların temel prensipleri
2 Elektrokimyasal metotlar ve uygulamaları
3 Spektrokopiye giriş
4 Spektrokopik metotlar
5 İlaç analizlerinde kullanılan spektrokopik metotlar
6 İlaç analizlerinde kullanılan spektrokopik metotlar
7 Exam
8 İlaç analizlerinde kullanılan spektrokopik metotlar
9 Kromtaografik metotlar
10 Gaz kromatografisi
11 Sıvı kromatografisi
12 Sıvı kromatografisi
13 Gaz ve Sıvı kromatografisinın uygulamaları
14 Gaz ve Sıvı kromatografisinın uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Enstrümental analiz metotlarının temel prensiplerinin öğrenilmesi
2 Enstrümental analiz metotlarının uygulamalarının öğrenilmesi
3 Enstrümental analiz metotlarından konsantrasyon tayininin öğrenilmesi
4 Hangi enstrümental analiz metotlarının kullanılmasının öğrenimesi
5 Hangi enstrümental analiz metotlarının bir birleri ile ilişkileri
6 Hangi enstrümental analiz metotlarının madde karakterizasyonunda kullanımı
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 12 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Enstrümental Analiz İlkeleri, Skoog, Holler,Nierman Cev. Ed. Esma Kılıç, Fitnat Köseoğlu, Hamza Yılmaz
Yardımcı Kaynaklar Enstrümental Analiz İlkeleri, Skoog, Holler,Nierman Cev. Ed. Esma Kılıç, Fitnat Köseoğlu, Hamza Yılmaz

Ders İle İlgili Dosyalar