Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSI 4 Birinci Düzey KİM 854 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Uzmanlık alan dersi 1-2-3 vermiş olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. UĞUR ŞAHİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Tüm kimya bölümü öğretim üyeleri
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Doktora eğitiminin tamamlanmasındaki eksikleri belirleyip o konuları tümlemek
Dersin Tanımı doktora bilgisine sahip olmayı öğrenmek

Dersin İçeriği
1 Doktora konusundaki teorik ve uygulamaları bilgileri tamamlamak
2 Araştırma gereksinimi ve araştırma yöntemleri
3 Deneysel çalışma ve güvenlik kuralları
4 Araştırma ve yayın etiği
5 Tez konusu seçimi, literatür tarama ve tez planlaması
6 Araştırma düzeneği kurma ve ön çalışmalar
7 Yıl içi sınavı
8 Uygulamalar
9 Uygulamalar
10 Uygulamalar
11 Verilerin değerlendirilmesi
12 Rapor ve tez yazım kuralları
13 Sözel ve yazılı sunum kuralları
14 Sonuçların yayına dökülmesi uygulamaları ve Sözel sunum uygulamaları
15 Yıl sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Doktora konusundaki üst düzey bilgilere ulaşılır
2 Araştırma nedenlerini öğrenme
3 Yapılacak bir araştırma için planlama becerisi kazanma
4 Araştırma ve yayın etiğini kavrama
5 Deneysel veri sağlama ve değerlendirme becerisi kazanma
6 Bir danışman/yönetici eşliğinde çalışma alışkanlığı kazanma
7 Laboratuarda çalışma ve güvenlik kurallarını öğrenme
8 Tek başına bir araştırma yeteneği kazandırma
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     127
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bilimsel Araştırma Yöntemleri Niyazi Karasar
Yardımcı Kaynaklar Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches John W. Creswell

Ders İle İlgili Dosyalar