Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KÜLTÜREL ETKİNLİKLER İLE ÖĞRENME Birinci Düzey SEC136 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SEVİL GÜLER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. SEVİL GÜLER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Öğrenci sunumları, Film/Belgesel tartışmaları, Gezi, Okuma, Tartışma ve gözlem yapmak.
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencinin, üniversitesini ve üniversitesinin bulunduğu şehri altyapı, olanaklar ve sosyokültürel özellikleri açısından tanıması, entelektüel gelişimini sağlayacak mesleki etkinlerde bulunmasıdır.
Dersin Tanımı Öğrencilerin sosyal ve kültürel özellikleri açısından bulundukları kültürü tanıyarak kendilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler

Dersin İçeriği
1 Derse giriş ve programın açıklanması
2 Kütüphane üyeliği/Kulüp üyeliği bilgisi
3 Film izleme (Ferdinand, Can dostum, Kız kardeşimin hikayesi, Hayat güzeldir, Patch Adams ….)
4 Sınıf içi etkinlik (İzlenen film hakkında konuşma)
5 Öğrencilerin müze ziyaretleri
6 Sınıf içi etkinlik-Müze ziyareti, kütüphane ziyareti ve üniversite hakkında konuşma, sunum yapması
7 VİZE (Kitap özeti gönderimi)
8 Film izleme (Ferdinand, Can dostum, Kız kardeşimin hikayesi, Hayat güzeldir, Patch Adams ….)
9 Sınıf içi etkinlik (İzlenen film hakkında konuşma) ve öğrencilerin webinar katılımlarına ilişkin sunum yapması
10 Belgesel izleme (Kosmos bir uzay serüveni-2010, Tabu-National Geographic, Kral Penguen, Meleğin Kanadında-TRT Belgesel, Okul Yolu Belgeseli, İnsanoğlu belgeseli)
11 Belgesel hakkında konuşma
12 Müze Ziyareti II (online)
13 Öğrencilerin katıldıkları webinara ilişkin sunum yapması
14 Öğrencilerin katıldıkları webinara ilişkin sunum yapması
15 Üye olunan bir kulübün etkinliğine katılım
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci üniversite ortamını ve olanaklarını tanımaya yönelik faaliyetlere katılır.
2 Öğrenci kulüplerine katılır.
3 Öğrenci bilimsel toplantılara/webinarlara katılır.
4 Öğrenci entelektüel gelişimi için sosyal faaliyetlere katılır.
5 Öğrenci bilimsel ve entelektüel ortamlarda edindiği bilgi ve deneyimleri paylaşır.
6 Öğrenci katıldığı etkinliklerin yaşamındaki etkisine ilişkin eleştirel düşünme becerisi kazanır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme
2 Öğrencilere yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi
3 Öğrencilerin öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi
4 Öğrencilerin etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi
5 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi.
6 Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi(Almanca dilbilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi; okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi)
7 Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi
8 Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi
9 Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi
10 Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
11 Mesleki özgüven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma)
12 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
13 Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14 Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
15 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi
16 Dile özgü kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi
17 İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
18 Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
19 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü ve yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi
20 Etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 1 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 15 1 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     61
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Avakian, B. (2011). Kültür, sanat, bilim ve felsefe üzerine (Observations on Art and Culture, Science and Philosophy). Yordam Kitap, İstanbul
Yardımcı Kaynaklar Bilim, kültür, sanat ve edebiyat ile ilgili ulusal ve uluslar arası süreli yayınlar.

Ders İle İlgili Dosyalar