Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ATLETİK PERFORMANS TESTLERİ İkinci Düzey EGF 530 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Bekir Çoksevim
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Sunum, eğitim cd, interaktif
Dersin Amacı Atletik performansı ölçmede kullanılan yöntemlerin öğretilmesi
Dersin Tanımı Tüm sağlık düzeyi ve yaş guruplarında atletik performansı ölçme yöntemlerini içerir

Dersin İçeriği
1 Efor Testlerin genel özellikleri
2 Efor testlerinde tercih kriterleri
3 Temel fizyolojik profilin belirlenmesi
4 Fiziksel uygunluk kavramı
5 Yeteneğin belirlenmesinin önemi
6 Aerobik testler ve özellikleri
7 Harvard step, Harvard Pack, FVC 170 vb testler.
8 Aerobik ölçümlerde kullanılan diğer testler
9 Anaerobik testler ve özellikleri
10 Wingate, Margaria Calaman, Surgant Testleri
11 Anaerobik ölçümlerde kullanılan diğer testler
12 Eforda Oksijen tüketimi
13 MaksVO2 ölçme yöntemleri
14 Klinikte kullanılan efor testleri
15 Dönem Ödevi sunumu-FİNAL
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Atletik performans testlerini tanımlamak
2 Atletik performans testlerini açıklayabilmek
3 Aerobik performans testlerini yapabilmek
4 Anaerobik performans testlerini yapabilmek
5 Performans twestlerinin ölçümlerini yapabilmek
6 Performans testlerinin önemli taraflarını açıklayabilmek.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3 Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5 Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6 Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8 Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9 Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 14 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 5 15 75
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Edward L.Fox, Richard Bowers, Merle L. Foss: The Physiological Basis of Physical Education and Athletics.Saunders Collage Publishing.2000.
Yardımcı Kaynaklar Christopher B.Cooper, Thomas W.Storer: Exercise Testing and İnterpretation. Cambridge University Press.2001

Ders İle İlgili Dosyalar