Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İSLAM TARİHİ III İkinci Düzey TAR223 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUHİTTİN KAPANŞAHİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Emevi devletinin siyasi, sosyal ve kültürel yönleriyle ilgili bilgileri öğrencilere kazandırmak.
Dersin Tanımı Hulefa-yı Raşidin Dönemi sonrası ilk İslam Devleti olan Emevileri bütün yönleri ile inceleme

Dersin İçeriği
1 Emevilerin Soyu
2 Muaviye devri İslam dünyası
3 İlk Dönem Yönetim Anlayışı
4 Yezid b. Muaviye Dönemi ve Kerbela Olayı
5 II. Muaviye, Mervan ve Abdülmelik Dönemi Olayları
6 I. Velid, Süleyman ve Ömer b. Abdülaziz Dönemi Olayları
7 II. Yezid ve Hişam b. Abdülmelik Dönemi Olayları
8 Son Emevi Halifeleri ve Emevilerin Yıkılışı
9 ARASINAV
10 Emeviler Dönemi Fikir Hareketleri ve Şia
11 Hariciler ve Mutezile
12 Emeviler Döneminde İdari Müesseseler
13 Adli ve Merkez Teşkilatı
14 Emeviler Döneminde Kültürel Faaliyetler
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Emevi devletinin kuruluşunu öğrenir.
2 Emevi devletinin siyasi, sosyal ve kültürel yönleriyle ilgili bilgileri öğrenir.
3 Emevi devletinin zamanında yapılan fetihleri öğrenir.
4 Emevi devletinin devlet yapısını öğrenir.
5 Emevi devletinin yönetim şeklini öğrenir.
6 Emevilerin yıkılış sebeplerini öğrenir.
7 Emevi dönemi fikir hareketlerini öğrenir.
8 Emevi devletinin sosyal yapısını öğrenir.
9 Emevilerdeki kültürel hayatı öğrenir.
10 Emevilerdeki fikri yapıları öğrenir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek, Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
3 Araştırma, deneme ve projelerin tasarlanması ve sonuçların bilimsel metotlarla değerlendirilerek yorumlanabilmesi
4 Ölçme, değerlendirme, analiz yapabilme ve çıktıları artı değere dönüştürerek genel kullanıma sunma
5 Araştırma, deneme ve projelerin tasarlanması ve sonuçları bilimsel metotlarla değerlendirerek yorumlanması
6 Elde edilen bilimsel sonuçları yazılı ve sözlü ifade edilmesi, bunların bilimsel ortamlarda savunulması
7 Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme
8 Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
9 Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme
10 Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme
11 Bahçe bitkileri üretim tesislerinin planlanması, kurulması ve yürütülmesi konusunda yeterliliğe sahip olma
12 Kaliteli ve yüksek ürün sağlanması için gerekli süreçlerin takip edilmesi (fizyolojik, morfolojik), değerlendirilmesi ve çözüm üretilmesi
13 Bahçe Bitkileri ürünlerinin verim ve kalitesinin artırılmasında kullanılabilecek yeni, modern ve çevreye uyumlu yöntemleri uygulayabilme yetisi
14 Üretim materyalinin seçilmesi, ıslahı, çoğaltılması, saklanması ve değerlendirilmesi yeteneği
15 Bahçe bitkileri üretim tesislerinin planlanması, kurulması ve yürütülmesi konusunda yeterlilik
16 Yeni ürün ve yetiştirme modelleri ile güncel gelişmelerin takip edilmesi
17 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma
18 Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
19 Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme
20 Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 12 1 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     83
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı •Adnan Demircan; İslam Tarihi 1, Bilay, Ankara 2018.
Yardımcı Kaynaklar •Hüseyin Algül; İslam Tarihi, c. 3, Gonca Yayınevi, İstanbul 1997. •Adem Apak; İslam Tarihi 3 Emeviler Dönemi, Ensar Yayınları, İstanbul 2010. •Bernard Lewis; Tarihte Araplar, Çev. H. Dursun Yıldız, Edebiyat Fakültesi Basımevi, İstanbul 1979. •Bahriye Üçok; İslam Tarihi emeviler-Abbasiler, MEB, Ankara 1979. •Adam Mez; Onuncu Yüzyılda İslam Medeniyeti, Çev. Salih Şaban, İnsan Yayınları, İstanbul 2000.

Ders İle İlgili Dosyalar